Saturday, December 05, 2015

5. December

Jeg nevnte såvidt at jeg burde stashe garnet mitt på Ravelry. Det prosjektet gikk ikke sånn kjempebra og langtfra kjapt. Klarte vel å stashe omtrent fire garntyper før jeg tok den ene garntypen og startet på en genser. Mye morsommere å strikke enn å stashe garn. Nå har jeg startet opp igjen. Denne gangen gikk det litt bedre. Kan hende, fordi strikketøyet jeg holdt på med er i starten av flettemønsteret. Jeg har kun oppskriften digitalt og må derfor bla fram og tilbake mellom diagrammet og hva symbolene betyr. Det tar jo en halv evighet. Stashing it is. I optimismens ånd helte jeg ut en hel kasse med fingarn utover stuegulvet. Jeg gikk lei av å stashe garn lenge før gulvet var tomt for garn. Det blir en lørdagskveld med ekstra isolasjon på gulvet. Kan jo være kjekt, for det er jo tida det er litt gulvkaldt.

Bak kalenderluka skjulte det seg en eske med Smurfepastiller. Ble inntatt til frokosten med strikketøy og bok.



I mentioned vaguely I should stash my yarn at Ravelry. It wasn't a successful project so far, and a real slowgoing one. I stashed about four different yarn types before I took one skein of yarn and started a sweater. It's just a lot more fun knitting than stashing. Now I made another try. This time I did a lot better. Maybe because my project is where I just started the cable pattern. I have the pattern digitally and have to scroll between the chart and where the symbols in the chart is explained. It takes forever. Stashing it is. Being an optimist I took one box of yarn and put all the contains on the floor. I was tired of it long before the floor was empty of yarn. It's going to be a Saturday evening with an extra layer of wool on the floor. Might be nice, since it is the season where the floor is extra cold.

Today my calendar was a box of Smurf pastilles. I enjoyed them for breakfast together with my knitting and a book.

2 comments:

AnnetteK said...

Kos deg med strikkinga, og stashinga!

Strikkemor said...

En gang for lenge siden sveipte jeg innom tanken på å stashe garnet på Ravelry, det ble med tanken *he he*