Sunday, December 13, 2015

13. December

Det nærmer seg jul. Her har juletreet kommet opp og er pyntet. Fra min barndom var juletreet noe som kom i hus lille julaften, og det skulle ikke pyntes før på kvelden. Det var pappa som satte på lysene og stjernen i toppen. Det var først når det var på plass vi andre fikk lov til å starte pyntinga. Juletreet ble pyntet med hjemmelagde julekurver, julelenker, norske flagg og glitter. I tillegg var det julekuler i forskjellige farger. Det var en salig blanding av juletrepynt, men mye sjarm. I år har vi i følge min datter ikke et juletre, men en busk. Vi har et lite juletre i år, siden vi ikke skal være hjemme på julaften. Det er nå koselig  uansett størrelse, og det lukter jul her. Om jeg bare hadde luktet det, og det hadde jeg gjort om jeg ikke hadde vært så tett i nesa.

Jeg har gjort ferdig en babyvest, men har ikke fått tatt noe bilde enda. Det er ikke så lett når det er så lite dagslys. Får prøve å få til et bilde i morgen.

I julekalenderen min i dag fikk jeg Kofteboken. Den skal jeg absolutt strikke noe fra i løpet av 2016.



Christmas is almost here. We have decorated our Christmas tree. From my childhood the Christmas tree didn't get into the house until the day before Christmas, and we didn't decorate it before the evening. My dad put the Christmas lights on the tree and the star at the top of the star. When he had done that we were allowed to start decorating it. We decorated it with home made Christmas baskets, Norwegian flags and glitter. We also had Christmas balls in all sorts of colors. A colorful Christmas tree with a lot of charm. We have a small Christmas tree this year, my daughter calls it a bush not a tree. It sets the Christmas mood even so, and it smells like Christmas. If I only could smell it, since I can't really smell any thing since I have a cold.

I have finished a baby vest, but I haven't been able to take a nice photo since we have so little daylight right now. Have to try to take a better photo tomorrow.

In my Christmas calendar today I got a book full of jacket patterns. I am definitely knitting something from that book next year.

2 comments:

Strikkemor returns said...

Kofteboken har mange fine oppskrifter! Jeg holder på med Bøvertun, men tror nok jeg skal strikke mer fra boken :)

Koselig med jul i hus. Jeg har ikke kommet så langt enda, men vi skal få jul i stua før julekvelden er her :)

Håper du blir fort bra tett nese og forkjølelse er ikke noe kjekt!

amylin said...

Ja, jeg har strikket Bøvertun tidligere. Lånte boka på biblioteket. Jula kommer alltid i hus på et eller annet vis.