Wednesday, December 16, 2015

15. December

Jeg har fått ferdig enda et design fra Indie Design Gift Along 2015. Denne gangen Explorer vest for barn. Oppskriften var enkel og grei å følge, og det var også tilpasset slik at det var forslag til flere typer tykkelser på garnet. Jeg brukte enda tynnere garn enn det var foreslått i oppskriften, og jeg fulgte derfor maskeantallet til str.2 år. Vesten er omtrent 3-6 mnd, håper jeg. Jeg brukte målene for å sjekke at oppskriften ble passe i størrelse. Jeg har brukt Drops Babysilk alpaca på pinne 3 mm.

Jeg har også strikket et pannebånd i Drops alpaca. Det er til en kollega, og jeg har tidligere strikket genser og leggvarmere med samme stjerne. Stjernen er brodert på i etterkant.

I dagens luke var det noen søte servietter.



I have finished another design from Indie Design Gift Along 2015. This time it was Explorer vest for kids. The pattern is easy and simple to follow, and it was made so you could follow the pattern using different types of yarn. I ended up using a yarn even thinner than any of the suggested ones, so I knitted following the stitch count for size 2 years. The vest turned out in a size 3-6 months, or at least I hope so. I used the measurements to make sure it wasn't totally a different size. I have knitted the vest in Drops Babysilk alpaca on needles 3 mm.

I have also finished a head band in Drops alpaca. It's for a colleague and earlier I have knitted a sweater and leg warmers with the same star pattern. I embroidered the star after I finished knitting the head band.

Today's calendar gift was really cute napkins.


No comments: