Wednesday, December 30, 2015

30. December

Noen ganger er det bare morsomme ting i postkassa, og i dag var en sånn dag. Riktignok kom noe av dette mens jeg var borte, og jeg hadde bestilt og betalt det selv, men gøy allikevel. Datt over en Periscope-sending fra Ravelry og fikk høre at de hadde en stavefeil på t-skjorter og tote-bags. Syntes i grunnen designet var veldig kult, og det er litt spesielt å få en av de med stavefeil på. Bestilte meg både t-skjorte og en tote-bag med en gang. Tote-bagen er stor og romslig og med en lomme på innsiden. Den er veldig solid også, i dag ble den nemlig brukt til å frakte omtrent 20 bøker fra biblioteket. (Visste du at det bare var lov til å låne 20 bøker på et bibliotek-kort? Det visste ikke jeg, og jeg prøvde nemlig å låne med meg 27 bøker i dag i tillegg til noen e-bøker jeg hadde og noen andre bøker jeg hadde som lå hjemme.) I november, tror jeg det var, var jeg inne og kjøpte meg en juleoverraskelse fra Loop London. Jeg hadde nesten glemt det, men i dag ramlet den ned i postkassa. Et nydelig nøste med sokkegarn fra I Knit or Dye, Ziggy Stardust, og det er glitter i det også. Det kommer ikke fram på bildet i det hele tatt. Vet ikke helt hva jeg skal bruke det til, men tviler på at det blir sokker. I løpet av desember var det en haug med julekalendere på nett, og en av dem var fra Woolspire. Jeg vant en av dagene, og premien var 6 nøster Lamora og et nett fra Woolspire. Garnet er 75% ull og 25% angora og veldig mykt. Har aldri prøvd det, og jeg regner med at det blir en genser til meg en gang. Herlig post!



Sometimes it can be only fun things in the mail, and today was that kind of day. Some of it came while I was gone, and some I had ordered and paid for myself, but fun anyway. I dumped into a Periscope-sending from Ravelry where they told about a spelling mistake on their t-shirts and tote bags. I thought the design was cool and the spelling mistake made it a bit special. Ordered a t-shirt and a tote bag. The tote bag is big and with a lot of space for big knitting projects, and it is sturdy as well. Today I carried about 20 books from the library in it. In November I ordered a Christmas surprise from Loop London. I had almost forgotten it, but the surprise came today. A beautiful skein from I Knit or Dye, Ziggy Stardust, and it has glitter too. It doesn't show on the picture at all. I don't know what to knit with it, but I doubt it will be used in socks. In December a lot of Christmas calendars could be found online, one of them from Woolspire and I actually won one of the days. The price was 6 skeins of Lamora and a bag from Woolspire. The yarn is 75% wool and 25% angora and it is real soft. I have never tried it, but I guess it will turn out to be a nice sweater for me some time in the future. Lovely mail!

2 comments:

Elisabeth said...

Koselig post :) Godt med bag som rommer mye!

Monstermønster said...

Bare 20 bøker? Det må være noe nytt, hilden hun som dro med bæreposer med bøker hjem fra biblio som tenåring.

Grattis med premie!

Og takk for sist! Satte stor pris på det!