Sunday, December 27, 2015

27. December

Vel hjemme igjen, og her har snøen lavet ned i dag. Det blir det julestemning av. Har i tillegg spist julens første ribbemiddag i dag. I går fikk jeg åpnet de siste gavene av julekalenderen min. Jeg fikk Eventyrvotter, På tvers av solen, Pukka-te, et strikkelys og flere kluter! For en flott kalender! Har allerede fått bestillinger på flere av vottene i boka. Det gjelder bare å strikke ferdig noen prosjekter først. Jeg har ganske mange prosjekter på pinnene nå, og jeg så på Instagram at det var en along hvor man skulle legge opp til et nytt prosjekt hver dag alle de tolv dagene i jula. Fikk veldig lyst, men fant ut at jeg har altfor mye på pinnene til at jeg ville legge opp tolv nye prosjekter på tolv dager. Tror nok heller jeg skal satse på å bli ferdig med tolv prosjekter som jeg har på pinnene. Jeg fikk strikket opp et nøste Online 6-tråders sokkegarn. Det rakk til to par sokker, et par i str. 36 og et par i str.30. Ble omtrent 2 g igjen. Ikke verst beregning, det. Nøstet fikk jeg av Lisbeth.




Back home again, and here it has snowed all day. Not white Christmas, but close. I have even eaten the first Norwegian Christmas dinner tonight. Yesterday I unwrapped the last gifts in my Christmas calendar. The book Fairytale mittens, A Walk Across the Sun, Pukka tea, a knitting candle and more dish cloths. What a nice calendar! I have already gotten several orders of mittens from the book. I just have to finish up some projects I have on the needles right now. I have quite a few of them. I saw on Instagram a cal where you should cast on a new project for each day of Christmas. Twelve new projects during the twelve days of Christmas. As tempting as it sounded, I think I should do the opposite and rather finish a project for each of the days of Christmas instead. I used a whole skein of Online 6-thread sock yarn. It was just enough for two pairs of socks, one pair in size 36 and one pair in size 30. I had about 2 g left. Not bad. I got the skein as a gift from Lisbet.

3 comments:

mimouna said...

Velkommen tilbake! :)

Kjekt med ferie, og godt å komme hjem igjen også.

AnnetteK said...

God romjul.
Flotte gaver du har fått deg!
Gleder meg til å se de ferdige prosjektene dine :)

Strikkemor said...

Så fint bord :)

Beregningen på sokkene var rett og slett helt rå! 2 gr rester o la la :)