Sunday, December 06, 2015

6. December

I dag fikk jeg kjempegod te fra Pukka med pepperminte og lakris. Den hadde jeg aldri smakt før, og jeg hadde sannsynligvis aldri kommet på å smake den heller om jeg ikke hadde fått den. Overraskende god! Jeg måtte selvfølgelig smake på den omtrent med en gang. Jeg har også klart å få ferdig et par sokker, Foare Socks. Et mønster som jeg kjøpte i forbindelse med Indie Design Gift Along 2015. Mønsteret er i grunnen veldig enkelt, men det er det lille ekstra med mønsterborden øverst på skaftet og på rett ved tåa. Jeg har brukt Arwetta Classic, og det er en stund siden jeg strikket sokker i det garnet. Det er et veldig godt garn å strikke i, og sokkene blir veldig gode i det garnet. Jeg må nok strikke flere sokker i det garnet snart. Ellers har jeg brukt denne adventssøndagen til å stashe mer av garnet mitt på Ravelry. Nå er jeg ferdig med to kasser. Dette går unna, gitt. Det gjelder bare å holde ut til alt er inne og huske å notere at jeg har strikket prosjekter av garnet etter hvert. Skal se jeg kommer til å klare og holde en viss oversikt over garnforbruket mitt neste år. Dette året falt jeg av, som vanlig.

Today I got some real delicious tea from Pukka with peppermint and licorice. I had never tasted it before, and I would probably never tasted it either if I hadn't gotten it. Surprisingly good! I had to try it at once, of course. I also finished a pair of socks, Foare Socks. It's a pattern I bought in the Indie Design Gift Along 2015. The pattern is easy and quick, but with the extra detail at the top and the bottom which makes the sock. I used Arwetta Classic, and it's been a while since I used it knitting socks. It's such a great yarn, so good to knit with and the socks turn out real good. I have to knit more socks in that yarn soon. Today I stashed even more of my yarn at Ravelry. Now I have stashed about two boxes. It does go a bit faster. Now I just have to keep it up until I have stashed everything and then I have to remember to mark it as used when I finish projects in the future. Maybe I'll be able to keep an account of what I use of my yarn. This year I fell off, as usual.

No comments: