Friday, December 18, 2015

18. December

Knit night er alltid hyggelig, og det er alltid morsomt å treffe nye strikkere. I går var jeg så heldig å få med meg knit night hos Stephen & Penelope i Amsterdam. Før knit night startet måtte jeg selvfølgelig handle litt garn. Handlet litt Quince and Co, Chickadee til votter og et hespe med sokkegarn fra Hedgehog Fibres. Jeg møtte en norsk dame som bor i Amsterdam, og det er jo alltid litt ekstra hyggelig å møte nordmenn i det store utland. Alle damene på knit night var veldig hyggelige, og de snakket mest engelsk også. Jeg forstår en del nederlandsk, men kanskje ikke så mye strikkeprat på nederlandsk. De var midt i eller kanskje på slutten? av en strikkealong, og jeg ble veldig fristet til å strikke Ursula av Kate Davies også. Så utrolig mange fine varianter av Ursula i mange fine farger. Veldig inspirerende!

Det var også en spesiell person på knit night, og jeg ble nok litt starstruck, Stephen West var med. Han er utrolig hyggelig og hjelpsom. Det ble selvfølgelig snakket om Doodler, det siste mysterisjalet han designet. Jeg kjøpte mønsteret, men klarte aldri å bestemme meg for farger. Det er jeg i grunnen litt glad for nå, for det endte opp med at Stephen valgte farger for meg. Hedgehog Fibres sock yarn, selvfølgelig. Nå gleder jeg meg til å strikke the Doodler. Jeg fikk også sett et par sjal live, og det er utrolig lekkert! Problemet nå blir å vente med og legge opp, for det har jeg jo lyst til å gjøre med en gang, helst i går. Har et par andre prosjekter som bør bli ferdige før det, men i romjula skal jeg nok legge opp. Det går jo an å ha flere prosjekter på en gang.

Jeg fikk forresten også spurt Stephen om å komme på besøk til Norge. Det hadde han veldig lyst til, så da får vi bare følge med og se når og hvor.








Knit night is always such a pleasure, and it's always fun meeting up with knitters. Yesterday I was so lucky to join knit night at Stephen & Penelope in Amsterdam. Before knit night started I had to buy some yarn of course. Shopped some Quince & Co, Chickadee for mittens and a skein of sock yarn from Hedgehog Fibres. I met a Norwegian lady living in Amsterdam, and it's always especially nice to meet Norwegians outside of Norway. All the ladies at knit night was so nice, and they talked English almost all the time too. I understand bits of Dutch, but Dutch when it comes to knitting I'm blank. They were all in the middle, or maybe at the end? of a knitting along, and I was really tempted to knit Ursula by Kate Davies too.So many beautiful variations of Ursula in lovely colors. Very inspiring!

There was also one special person at knit night, and I have to admit being a bit starstruck, Stephen West was there. He was such a nice guy and really helpful. We talked about the Doodler, of course, the last mystery knit along he designed. I bought the pattern, but couldn't decide which colors to use. I'm real happy I couldn't decide since it ended up with Stephen picking out the colors for me, in Hedgehog Fibres sock yarn, of course. Now I'm extra excited to knit the Doodler. I got to see some shawls live yesterday too, and it is so beautiful. The problem now is to be patient and not cast on before I finished off some other projects I have to finish soon. But between Christmas Eve and New Years Eve, I think I will cast on. It is after all possible to knit on several projects at the same time.

I got to ask Stephen about a visit to Norway too. He would like that, but we'll have to wait and see when and where that might be.

1 comment:

mimouna said...

Så gøy! Skjønner godt at du ble litt "star struck, men heldigvis er jo de fleste hyggelige folk, da. Ser ut som om dere har funnet tonen på bildet. :)

God helg, kos deg i Nederland.