Thursday, December 10, 2015

10. December

En venn i strikkegruppa ble ranet. Tyvene var såpass frekke at de stjal deler av julekalenderen hennes i tillegg til en haug med andre verdifulle saker. Vi måtte selvfølgelig erstatte kalenderen, og hun som hadde laget kalenderen hadde strikket små votter med nummer på til hver luke. Så langt hra jeg strikket fem votter. De er ganske morsomme å strikke, så kanskje jeg strikker 24 til for å lage en egen julekalender?

I min julekalender var det enda en klut. De er så nyttige og fine. Jeg trenger ikke strikke kluter på en lang stund, og det passer meg veldig bra. Og alle er strikket i samme flotte farge.





A friend in our knitting group got robbed. The thieves had the nerve to steel half of her Christmas calendar among a lot of other stuff. We had to replace it of course, and the friend who gave the calendar away had knitted small mittens with numbers on for each day. So I've knitted five mittens so far. They are quite fun to knit, so maybe I will knit twenty four more to make myself a whole calendar of mittens.

In my calendar today was another dish cloth. So useful and handy and nice. I don't have to make another disch cloth for a long time, which suits me quite well. And they are all in the same nice yellow color.

1 comment:

strikkemor said...

Så søte votter! Jeg strikket en del mini setesdalsvotter for noen år siden, morsomt strikk :)