Wednesday, December 16, 2015

16. desember

Står overfor det vanlige problemet når strikkere og bokelskere skal ut og reise. Hvilke bøker og hvor mange? Hvilket garn til hvilke prosjekter og hvor mye garn? Det er like vanskelig hver gang. Jeg bestemte meg for å satse på tre bøker og har fylt på iPaden med e-bøker. Anbefaler bibliotekets app ebokbib. Et tips: Hvis du låner en bok i et nytt fylke med lånekortet ditt, får du tilgang til flere fylkers ebok-utlån. Det er nemlig forskjellige bøker som hvert fylke har til utlån. Jeg har lært at Oslo har veldig få bøker, siden de ikke kjøper inn bøker, men kun har de bøkene som de får. Akershus, Buskerud, Hedmark og Østfold har flere og når jeg har de fylkene, får jeg et veldig godt utvalg. Jeg har valgt å ta med garn til en hals i tjukk Kos fra Tulliball, Wollmeise til Itte no knussel-kofte til Vanja Blix aka Adventskofta, Abuelita lace til et sjal og litt sokkegarn. I tillegg skal jeg innom Stephen&Penelope i Amsterdam. Jeg så på Stephen West sin Instagram-konto at de hadde fått inn en haug med Hedgehog fibres garn. Det kan absolutt hende at det blir med noe souvenir-garn derfra. Jeg får faktisk med meg knit night hos Stephen&Penelope. Det er alltid gøy å treffe nye mennesker og nye strikkere.

I dag fikk jeg nok en klut i kalenderen min. Min venn har gått amok med klutestrikking, og det er jeg veldig takknemlig for. Flotte kluter og veldig nyttig.

Jeg har strikket et par sokker til også. Denne gangen i Online 6-tråds sokkegarn. Det går fort på pinne 3,5 mm. Dette paret er i str.35-36, og jeg har nok garn til et par sokker til av samme nøste.






I'm facing the usual problem again when knitters and book lovers are travelling. Which books to bring and how many? What yarn to what projects and how much yarn? It's just as difficult as usual. I decided to go for three books and I filled my iPad with e-books. I recommend the app by the library. As to yarn choices, right now I have decided to bring Kos from Tulliball for a cowl, Wollmeise for a jacket, Abuelita lace to a shawl and some sock yarn. I am also stopping by Stephen&Penelope. I saw pictures on Stephen West's Instagram account and he had posted a lot of Hedgehog fibres. I guess the possibility of me buying yarn is high. I am also so lucky to be in Amsterdam when it's knit night in the store. It's always nice to meet new people and new knitters.

Today I got another dish cloth in my calendar. My friend has really knitted a lot of disch cloths for me, and I'm real grateful of it. Beautiful cloths and very handy.

I finished another pair of socks. This time in Online 6-threads sock yarn. It goes fast on needles 3,5 mm. This pair is size 35-36, and I have enough yarn for another pair of socks from the same skein.

3 comments:

mimouna said...

Kjekt å få fylt opp med nye kluter!

Alltid vanskelig å velge bøker og strikketøy til reiser, ja. Men det høres ut som om du har sikret deg bra her. :)

AnnetteK said...

God tur! Kos deg masse!

Birgitte said...

Det er iallefall best å ta med for mye garn enn for lite ;) Fine sokker du har strikket! Fin effekt i garnet.