Wednesday, December 09, 2015

9. December

Jeg har strikket enda en lue. Kanskje jeg kan nærme meg antallet luer som den ene Marthe i Marthe&Marthe-podcasten har? Det ryktes at hun har over 30 luer. Denne luen kommer nok til å bli brukt, men jeg må gjøre noe med vrangborden. Den er litt løs, så jeg frykter at den kommer til å sige ned etter bruk. Selve fasongen er veldig fin og veldig meg, så jeg må nok strikke en til. Skal gå ned en pinnestørrelse eller bytte til litt tynnere garn med litt mer hold i. Det finnes også oppskrift på hals med samme mønster, og jeg har veldig lyst på den halsen også. Selve oppskriften heter Alewives hat, og jeg kjøpte den gjennom Indie Design Gift Along 2015. Jeg har brukt Sandnes Alpakka på pinne 3,5 mm og 4 mm.

I kalenderen min i dag skjulte det seg enda en klut. Tror vennen min har gått amok med strikkeklutene i år, og det passer veldig bra. Minions-godteri og klistremerkene var i kalenderen til ungene mine, men det passet så godt i fargen at det fikk være med på bildet.





I have finished another hat. Maybe I can top the number of hats one of the Marthe in the podcast Marthe&Marthe has? Rumours has it she has about 30 hats. This hat will be used, but I have to do something about the rib. It's a bit loose, and I think it will be even wider after use. The shape is great and just the kind I like, so I have to knit another one. I have to go down a needle size and switch to another yarn with more structure. There is a pattern on a cowl too, and I think I'm going to knit it too. The name of the pattern is Alewives hat, and I bought it through Indie Design Gift Along 2015. I have used alpaca from Sandnes on needles 3,5 mm and 4 mm.

I got another dish cloth in my calendar.

No comments: