Thursday, April 13, 2017

Walking In My Blue Jeans

Tja, jeg kan i alle fall snart gå rundt med en blå genser. Det er første gang jeg strikker en genser topp-ned og strikker ermene før bolen. Lettere å strikke ermene når ikke bolen henger og tynger ned, men hovedgrunnen til at jeg gjør det, er for at jeg vil ha en litt lang kosegenser. Siden jeg ikke bruker oppskrift, har jeg ikke peiling på hvor mye garn jeg kommer til å bruke. Ved å strikke topp-ned, kan jeg strikke til jeg går tom for garn. Derfor er det også smart å strikke ermene først, siden det er greit at ermene er lange nok. Jeg tror i grunnen at jeg kommer til å få mer enn nok garn. Hittil har jeg brukt 100 g på raglan og første erme. Det gikk omtrent 50 g på et erme. Jeg mener jeg har 350 g, så egentlig kan jeg strikke kjole, tror jeg. Strikkes på pinne 5,5 mm og i Drops Air.


(Tittel: Walking In My Blue Jeans - Sophie B. Hawkins)



Well, at least I can walk around in a blue sweater soon. It's the first time I knit a sweater top-down and knit the sleeves before the yoke. It's easier to knit the sleeves when yoke is not knit yet, but the main reason why I knit the sweater this way is because I want the sweater to be long. Since I don't use a pattern, I have no idea how much yarn I'm going to use. By knitting top-down, I can knit until I'm out of yarn. That's why I knit the sleeves first as well. I want the sleeves to be long, and not stop until they reach my wrists. Then when I knit the yoke, I can keep knitting until I'm empty of yarn. Now, I don't think I'll run out of yarn before I reach the length I would like. So far I've used 100 g of yarn. One sleeve took about 50 g. I have about 350 g, I think, so I can actually knit a dress, I think. I use needles 5,5 mm and Drops Air.


(Title: Walking In My Blue Jeans - Sophie B. Hawkins)

1 comment:

AnnetteK said...

Så flott den ser ut til å bli!!
Herlig blåfarge!