Wednesday, April 26, 2017

Lose Control

Hvor god kontroll har du på garnlageret ditt? Vet du om alle garnnøstene du har? Jeg må innrømme at jeg nok ikke har så god kontroll. Jeg har kontroll, men jeg tror nok ikke jeg hadde merket det om du tok et nøste fra lageret mitt og ba meg si hvilket nøste som manglet. Tror neppe jeg hadde merket det om du tok tyve nøster heller. Min garnslanking har egentlig ført til at jeg nå trenger en kasse til. Effektiv slanking? Jeg skylder på adventskalenderen min i desember. Tror nok kanskje jeg har litt skyld selv også, men det er veldig greit å ha noe eller noen å skylde på også. Konklusjonen nok en gang, er vel at jeg bør slanke lageret litt. Eller kanskje en del. Mitt lager veier nok mer enn meg akkurat nå, og det er det mange som har et mål om at det ikke skal gjøre. Noen har et mål om lageret ikke skal være større enn at det får plass i hylla, under senga eller noe tilsvarende. Hva er ditt mål? Og har du holdt målet ditt, men har noen poser her og der og en kurv gjemt litt unna osv? Jeg vet jeg har mye garn, så der har jeg i grunnen kontroll. I tillegg har jeg lagt inn det meste på Ravelry. Det er nok noen nøster som ikke er lagt inn, men mange nøster forskjell er det ikke. Men kontroll og kontroll?!

(Tittel: Lose Control - Missy Elliott)


Do you control your yarn stash? Do you know your yarn stash? I have to admit I'm not sure if I control my yarn stash. I have an over view, but I wouldn't really notice it if you removed a skein of yarn from my stash and asked me what skein was missing. I wouldn't notice it if you did the same with twenty skeins either. My yarn diet has really led to me needing another box to keep my yarn stash in. Effective yarn diet? I blame my advent calendar from December. I think I might have to blame myself as well, even though it's better to blame somebody else. My yarn weighs more than me right now, and I know many have that as a measure own weight against yarn stash. Somebody measures it in not bigger than it can fit in the shelf or under the bed. What's your goal? And if you kept your goal, do you have a bag behind the couch with yarn or a skein in the closet or in a drawer somewhere? I know I have a lot of yarn, so I actually have a bit of control right there. I have most of my stash in Ravelry. I guess it's a few skeins not at Ravelry, but the rest is there. But control? Not sure.

(Title: Lose Control - Missy Elliot)

3 comments:

Laila said...

Takket være ravelry har jeg full kontroll på lageret mitt. Har egentlig ikke noe mål, men hadde ikke gjort noe om lageret mitt ble litt mindre.

Felisi said...

Jeg synes det er alt for mye jobb å legge inn garnlageret på Ravelry, men jeg har kontroll likevel, det er bare å titte inn i skapet under trappa. :) Jeg har mellom 10 og 15 kilo, så jeg kan ikke akkurat påstå at det veier mer enn meg. ;)

AnnetteK said...

Jeg lever i troa på at jeg har kontroll, men sånn helt ærlig tviler jeg litt på det..