Thursday, December 01, 2016

Think Twice

Første desember igjen, og i år kom desember litt for brått på. Jeg har hatt litt mye å gjøre med jobbing og oppgaveskriving. Og ja, jeg må vel innrømme at jeg har oppdatert Skam.p3.no noen ganger i det siste også. Like greit å si det som det er, siden julekalenderen jeg ga og den jeg fikk tilbake bærer preg av det. Min julekalender har i år ikke nummer, men sitater fra Skam. Min jobb er å finne riktig rekkefølge. Har ikke noe i mot den jobben. I min første luke, aka Du ser ut som en slut, fant jeg en pose Jelly Beans og et nøste Hedgehog Fibres. Hedgehog er fantastisk mykt, og jeg har ikke strikket noe av det enda. Ser ut som jeg må planlegge noe i romjula. Romjula er fantastisk. Lang, avslappende og lite på programmet. Sånn på papiret i allefall. Jeg klarer nemlig alltid å tenke at det er lite på programmet da, og det gjør at jeg planlegger prosjekter for omtrent et halvt år inn på de dagene. Siden julegavestrikkinga forhåpentligvis er ferdig før romjula, det har hendt at jeg har ligget litt bakpå, så er det lett å tenke at jeg skal strikke alt jeg har lyst på. Hva planlegger du å strikke i romjula?

Jeg var forresten også på Oslo Strikkefestival, mens bloggen har hatt en pause. Det var en utrolig fin festival med mange hyggelige folk, mange garnfristelser og generelt en morsom helg. (Om man ser bort fra en knust Isak i knestående og halvannen ukes pause, for de som følger med.) Jeg unngikk å blakke meg helt, men måtte kjøpe Julia Skott sin bok Håll käften, jag räknar. Den har jeg ikke lest ferdig, men anbefales på det varmeste. Julia Skott er en utrolig fargerik, morsom og kunnskapsrik person fra podcasten Rätt Avigt, som jeg virkelig anbefaler. De livepoddet under festivalen, og det var en morsom greie å være med på.

(Tittel: Think Twice av Ralph Myerz fra Skam episode 1, sesong 1)





First December again. This year December came a bit sudden. I've had a lot to do at work and with studying at the same time. And I have to admit it, I have been updating skam.p3.no a lot as well. If you don't know, Skam is a Norwegian TV show published online going world wide right now, look it up on twitter. I might as well come clean, since my Christmas calendar is all about Skam, the one I gave away and the one I got in return. My calendar this year doesn't have number, it has quotes from Skam and my job is to find the right quote for the day. Behind number 1, You look like a slut, I found a bag of jelly beans and a skein of Hedgehog Fibres. I love Hedgehog Fibres, but I haven't knitted anything yet. I guess I have to plan something right after Christmas. The days between Christmas and New Years Eve are lazy, slow and without plans. I alway plan a lot of projects to knit these days,I mainly because I'm normally done with Christmas knitting, some times I have to admit I haven't been done. It's easy to plan everything I want to knit, that is a lot, you guys, and since I tend to think of these days as a long period of time, I also tend to plan knitting projects worth half a year of knitting as well. So, what do you plan to knit these nice and lazy days right after Christmas Eve?

Since last update I also attended Oslo Knitting Festival. A lovely festival with a bunch of lovely people, lots of yarn temptations and generally a great weekend. (If you don't include a heart broken crying Isak falling to on his knees and a week and a half break, if you follow the show, you know excactly what I mean.) I didn't get out of Oslo Knitting Festival broke, but I had to buy Julia Skott's book Shut up I'm counting. And yes, I translated the title for you, since it's fantastic. It's a book about knitting without knitting patterns, and it's a shame it's not translated into English. I haven't finished it yet, but I love it. Julia Skott is a colourful and lovely person. Go follow her on Instagram, but you probably already do. She's also part of a Swedish podcast I enjoy listening too.

(Title - Think Twice - Ralph Myerz, taken from the first episode in the first season of Skam.)

No comments: