Friday, December 16, 2016

Tonight

Det er fredag igjen. Det er en uke igjen til jul. Det er helg. Det er siste episode av sesong 3 av Skam. Hvorfor i alle dager skal humøret mitt påvirkes av et fiktivt univers med fiktive karakterer? Men på den annen side, det er vel sånn det er når noen lykkes i å lage en utrolig bra historie. Tenk å kunne klappe seg på skulderen og se på alle grensene du flyttet, og hvordan du har klart å få hundretusener til å være med på en følelsesmessig berg- og dalbane hele høsten med et så realistisk og ekte kjærestepar samtidig som du har tatt opp ekstremt viktige tema? Bøyer meg i støvet med hatten av for Julie Andem. I kveld blir det julegodteri fra kalenderen min mens jeg ser på de siste minuttene av sesong 3. Jeg er i hvert fall ikke sjalu, sto det på luka mi, og det er jeg jo ikke. Jeg er bare stum av beundring.

(Title: Tonight - Lykke Li, episode 8, season 3, Skam)



It's Friday. It's a week before Christmas. It's weekend. It's the day the last episode of season 3 of Skam. Why does my mood depend so much of a fictional universe with fictional characters? But on the other side, that's how it is when somebody succeed in making such a fantastic storyline. Just imagine to look back at all the lines you moved, and how you made hundreds of thousands to join your emotional roller coaster this fall with the most lifelike and real couple while you point out important messages? I bow to you, Julie Andem. Tonight I'm going to eat Christmas candy from my calendar while I watch the last episode of this season. The text today was I am not the least jealous, and I am not. I am just in awe.

No comments: