Sunday, December 18, 2016

Sunday Morning

Søndags morgen, fjerde advent. Det er rimfrost ute. Juletreet er pyntet og har tente lys. Det begynner å ligne jul. Jeg har to julegaver igjen å kjøpe. Ok, jeg har også to igjen å strikke. Enda jeg ikke skulle strikke julegaver i år. Fikk så innmari god tid, siden jeg ikke skulle strikke julegaver, så da strikket jeg noen. Logisk nok. Det nærmer seg også slutten av året. Jeg har såvidt startet å legge planer for neste år. Eller såvidt og såvidt. Kanskje mer enn godt i gang, siden jeg allerede har lagt så mange planer for romjula. Det er nok noen som bare glir over til 2017. Jeg har bestemt meg for å ta i bruk strikkedagboka jeg kjøpe under Oslo strikkefestival i 2017. Se hvordan det funker. Jeg hadde en plan om å føre regnskap over garnlageret mitt. Det holdt til omtrent mai/juni før jeg falt av. Håper kanskje det kan gå bedre i 2017.

I julekalenderen min i dag lå det et herlig duftlys og nok et hespe fra Guld garn. Jeg flirer av sitatet, Noora, du trenger pikk. Hører egentlig bare Eskild sin stemme. Blir veldig spennende å se hvem som får neste sesong, og når den starter. Jeg tviler på at de klarer å toppe sesong 3, men jeg har tiltro til Andem.

(Title: Sunday Morning - The Velvet Underground, episode 5, season 3, Skam)



Sunday morning, fourth Sunday in advent. It's frost outside. The Christmas tree is decorated and the lights are on. It's starting to look a lot like Christmas. I have two presents left to buy. Ok, I also have a couple left to knit. I wasn't going to knit any presents this year. But since I wasn't going to knit any presents, I had so much time so I decided to knit some presents. Logical, right! The end of the year is getting closer. I have started to make some few plans for next year. Maybe a lot of plans, since I planned so many knitting projects for the time right after Christmas. I might have to move some of those plans to 2017, since I planned so much. I have decided to start using my knitting diary, I bought during Oslo knitting festival. Let's see how that'll work out. I have a plan to keep my stash and my yarn use under control next year. I tried this year, but as usual I dropped out around May/June sometime. I hope to do better next year.

In my calendar today I got a nice scented candle and another skein of yarn from Guld garn. I'm laughing at the quote; Noora, you need dick. In my head I hear Eskild's voice saying it. It's so exciting who's getting the next season and when it will air. I doubt they can match season 3, but I have faith in Andem.

No comments: