Friday, December 02, 2016

Everything In Its Right Place

Det er andre desember, og dagene begynner å løpe avgårde. På min kalendergave sto det i dag: Jonas, dette er helt dust. Nok et sitat fra Skam, og jeg koser meg virkelig med den kalenderen her. Fredag betyr nok en episode, og det er enda en god grunn til å like fredager. I dag fikk jeg et minihespe med Hedgehog Fibres, og jeg ser at jeg kan bruke det som kontrastfarge til hespet jeg fikk i går. Knall! I tillegg fikk jeg mer godteri, lakris. Jeg elsker virkelig kalenderen min!

Hjemme har jula begynt å snike seg inn. Det er en koselig tid. Og jeg har store planer om å nyte førjulstida, bare jeg får eksamen unna. Det planlegges baking av julekaker, og huset skal lukte jul. Jul lukter krydder, nellik, kanel, kardemomme (fniser litt, og hvis du ser på Skam, skjønner du hvorfor) og anis. Og jeg panikkstrikker, tradisjonen tro. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å droppe panikkstrikking i desember. Ingen strikkete julegaver, ingen julekalender til jobben med strikkete luker fra meg, ingen teststrikking. Da føltes det plutselig ut som om jeg hadde veldig lite å gjøre, og nei, ikke tenk på ti-talls WIP'er som ligger i kurven. Fant ut at jeg skulle strikke sokker til alle på nye jobben. Det tar jo ikke noe tid i det hele tatt. *iråni. Så nå strikker jeg sokker, da. De er ni! Og jeg håper de ikke leser her.

(Tittel: Everything In Its Right Place - Radiohead fra episode 2, sesong 1)

It's the second of December, and the days are really starting to fly past. On my calendar today was the quote: Jonad, this is just stupid. Another quote from Skam, and I really have to admit I love this calendar. Friday means another episode, another reason to like Fridays. Like I needed one! Today I got a mini-skein of Hedgehog Fibres, and the colours works real well as a contrast colour to the skein I got yesterday. Great! I also got some candy, licorice. I love it!

At home Christmas has slowly started to invade the place. It's nice! I have big plans to enjoy these days, just as soon as I finish my exam. I plan on baking Christmas cookies, I love the smell of Christmas in the house. Christmas smells like spices, cinnamon, cardamom (giggling, and if you watch Skam, you'll know what I mean), anise. I stress knit, a tradition as well. I had decided to cut out the tradition of stress knitting in December. No knitted Christmas gifts, no Christmas calendar at work with knitted things from me, no test knitting. That made me feel like I had so much time and not a lot to do, ignore the tenfold of WIP's in my knitting basket. I thought it would be a good idea to knit a pair of socks to everyone at my new work. They are nine! That is not time consuming at all. *irony So now, I'm stress knitting socks. They are nine! And I hope they don't read my blog.

No comments: