Sunday, August 06, 2017

I Dare You

Kan du gå inn i en garnbutikk og gå tomhendt ut igjen? Det er jammen ikke ofte det skjer her, men i det siste har jeg vært veldig flink. Det hjelper når gulroten er Rhinebeck. Kjøper jeg garn nå, mindre garn blir det i Rhinebeck. Veldig god motivasjon når jeg tenker på alle de herlige nøstene som venter der. Det er ikke lenge til, og det er bare å strikke videre av lagergarnet og lage plass til nytt garn. Har vært en tur i Bergen, og der er det et par garnbutikker. Jeg var innom noen, og det eneste jeg kjøpte var tre nøster for å få gjort ferdig teppet mitt. Teppet er en to-tre års gammel UFO. Og jeg har som mål at de tre nøstene skal brukes til å hekle sammen de siste lappene og hekle kant rundt reppet i løpet av uka. Hva jeg tenkte på da jeg heklet ørtogfjørti lapper uten å tenke på at tråder må festes og lapper skal sys/hekles sammen? Tja, det er i alle fall glemt. Og note to self; ikke lappetepper igjen. Note to self 2; lappene skal sys/hekles sammen med en gang en rad er ferdig og tråder festes med en gang.

Det nærmer seg skolestart igjen, og snart skal lærerlooken fram igjen. Har strikket meg vest, og er klar for høstsemesteret. Kanskje?! Vesten er et mønster som snart kommer fra freeholdyarnco. Vesten min er strikket litt kortere enn oppskriften tilsier, men det er bare fordi jeg liker å ha skjorter under og at den synes. Min vest er strikket i dobbel tråd med Knit Picks Palette på pinne 2,75 m m og 3.75 mm. Vesten var lett å strikke og med dobbel tråd gikk det fort også.

(Tittel: I Dare You - The XX)





I dare you to walk into a yarn store without buying yarn. It doesn't happen too often, but lately I've been real good. The motivation being Rhinebeck. If I buy yarn now, I'll have to buy less in Rhinebeck. To think about all the lovely goodies in Rhinebeck, keeps me from buying anything right now. And time flies by, and October is really not that far away. Before that I just have to keep knitting with yarn from my stash and make room for new yarn. I've been to Bergen for the weekend, and of course I visited a couple of yarn stores. I was good though, so I only bought three skeins of yarn. And  I needed the yarn to finish my crochet blanket. My plan is to finish the blanket during next week. I have to crochet together half of the squares and crochet an edging. And of course weave in all the threads. Not too much, but the part I think is the most boring part.

School start is getting close, and the teacher look needs to come out again. I've knitted myself a vest and I'm ready to start up again. Or am I?! The pattern isn't published yet, but will be soon at freeholdyarnco. I knitted my vest shorter than the pattern said, since I like to wear it over blouses. I used double thread of Knit Picks Palette on needles 2,75 mm and 3,75 mm. The vest was easy and fast to knit.

(Title: I Dare You - The XX)

1 comment:

Huldr said...

Rhinebeck må være verdens beste motivasjon! Skjønner at du gleder deg, det blir sikkert utrolig gøy og kult. Stilig vest, lærerlook'en kler deg - særlig med hårfrisyren som bryter litt mot det "strenge"!