Friday, August 25, 2017

What About Us

What about us? 
What about all the plans that ended in disaster?
What about love? What about trust? 
What about us? 


Det er jammen bra alle planer ikke ender i katastrofe, men som lærer kan jeg slå fast at alle planer ender ikke opp som planlagt. Skoleåret er i gang igjen, og for meg er skoleåret starten på høsten. Heldigvis har det ikke vært for mye ruskete høstvær. Det har sin sjarm det også, spesielt om jeg kan sitte inne i sofakroken med strikketøy, en god bok, en eller annen serie jeg kan binge-watche og noe god musikk. Ikke nødvendigvis alt på en gang! Akkurat nå kan jeg faktisk sitte ute og strikke. Jeg har en del planer for høsten, også krysser jeg fingrene for at akkurat de planene faktisk kan gjennomføres som planlagt. Jeg har strikket ferdig enkel, baggy lue strikket i restegarn fra So Faded-genseren. Også har jeg strikket på den guleste genseren for en som har erfart at planer ikke alltid går som planlagt. 

(Tittel: What About Us - Pink) 




It's a good thing not all plans end up in disaster, but as a teacher I know that all plans absolutely don't end up as planned. A new school year has started, and to me the start of school marks the start of fall. Luckily the typically fall rain and stormy winds hasn't started yet. Well, that kind of weather has its charm too, especially if I can enjoy it inside from my couch knitting, with a good book, a series to binge watch and some good music. Not necessarily at the same time. Right now I can still sit outside and knit. I have some plans for the fall, and I hope those plans don't end up in disaster. I've finished a hat from the yarn leftover from my So Faded-sweater. And I knit on the most yellow sweater for somebody who experienced plans we make aren't always something we can fulfill. 

(Title: What About Us - Pink) 

1 comment:

Elisabeth said...

Som lærer må man i alle fall holde seg til noen planer 😂 Fin lue, og genseren må være noe av det guleste jeg har sett noen gang.