Sunday, December 04, 2011

4.desember

Det er andre advent allerede. Ikke kom og si at tida ikke bare flyr avgårde. Har du rukket alt du skal til jul? Jeg har ikke en eneste sort i hus, enda jeg pleier å bake 7. Vanligvis er julegavene handlet inn og ferdig før desember, mens i år har jeg ikke oversikt over hvor mange jeg mangler en gang. Julekortene pleier å være ferdige til utsending, mens i år har jeg ikke tatt bilde en gang. Men julepynten er oppe, adventslysene er tent, julekalenderen er på plass og jeg venter på snøen. I år stresser jeg ikke allikvel. Det blir jul, selv med litt støv i krokene. Det blir jul, selv om jeg ikke sender ut julekort. Det blir jul, selv om jeg kun baker 2-3 sorter. Julegavene skal jeg kjøpe inn, men det finnes nå nettbutikker også.

It's already 2. Sunday of advent. Don't tell me time doesn't fly. Have you done everything you need to do before Christmas? I haven't baked one Christmas cookie, and usually I have seven different sorts of cookies for Christmas. Usually all the Christmas presents have been shopped before December, this year I don't even know how many I haven't bought. The Christmas cards are usually ready to be sent out this time, but this year I haven't even taken a picture I'm going to use. But I have decorated the house, the candles are lit, the Christmas calendar is up and I'm waiting for the snow. This year I am not going to stress around with it. Christmas is coming even though there's dust in the corners. Christmas is coming even though I only make two types of Christmas cookies. I am going to buy Christmas presents, thankfully Internet stores excist.



I kalendergave i dag fikk jeg verdens kuleste oppvaskbørste. Kjøkkenet har oransje gardiner og duk, så denne passer så godt inn. Den har jeg ikke tenkt å vaske opp med, men den skal få lov til å være pynt på kjøkkenet.
Today I got this brush in my calendar. It's so cool that I'm not going to use it but it's just going to decorate the kitchen.



Jeg har teststrikket en guttejakke inne på Ravelry. Det er et enkelt og kjapt mønster å strikke. Jakka er strikket i str.4 år i Nepal. Kan nok absolutt hende at jeg strikker flere av den jakka der.

I've testknitted a boy cardigan at Ravelry. It's an easy and fast pattern to knit. The cardigan is knitted in size 4 in Nepal from Drops. I might knit more of that jacket.

1 comment:

hildur said...

Morsomme kalendergaver hos deg. Ang juleforbredelser ligger vi like godt an hører jeg. Jul blir det uansett.