Thursday, December 22, 2011

22.desember

Ingen kalendergave som er åpnet i dag. De ligger hjemme i Oslo, mens jeg er i Kiel. Regnfulle Kiel, men hittil er fortsatt skuldrene senket. I går var det middagsbuffet, og selv om ribba var noe tørr, var det nok av andre godsaker. Ender alltid opp med sjømat på sånne buffeter. God mat og god dessert!

No calendargift is opened today. They're back home in Oslo, and I'm in Kiel. Rainy Kiel, but so far the shoulders are still down. Yesterday was dinner buffet and even if the rib steak was a bit dry, there was a lot of other good things to eat. I always seem to end up with different kind of seafood. Good food and good dessert! 




Aldri et sted uten å finne en garnbutikk, heller ikke i Kiel. Fant en liten en og handlet tre nøster med sokkegarn. Alltid greit med sokker. Tenkte jeg skulle lage en gave hver måned neste år, som jeg alltid tenker i starten av et nytt år også kalt nyttårsforsetter. Sokker er en kjekk gave, så får vi se hvor lenge jeg klarer å lage en gave hver måned. Har klart å holde meg til februar, så får se om det blir noen rekord i 2012. Hadde jo vært kjekt ikke å stresse med julegaver i desember.

Never visiting a place without visiting the local yarn store, and not Kiel either. Found a small yarn store and bought three skeins of sock yarn. It's always nice to give away a pair of socks, and I really have plans to make one gift a month in 2012, like I have every year. This year I might keep the new year's resolution longer than February, I got my hopes up at least. Would be nice not to stress around in December for Christmas presents for once. 

Jeg har også klart å strikke på turen. Begge ermene er snart ferdige, da mangler litt igjen på bolen før montering. Tror nok ikke det blir på denne turen, men med en gang jeg kommer hjem. Det er i alle fall ikke lenge før jeg er ferdig med genseren. Bra er det, for det er ikke lenge igjen til det er et nytt år heller.

I've done some knitting on this trip too. Both of the arms are soon done, then I just have a little left on the yoke before sewing it together. I don't think that's going to happen on this trip, but when I get home. At least it not much left before I'm done with the sweater. Good thing, since it's not that much left of this year.

No comments: