Wednesday, January 13, 2016

Oops I Did It Again

Jeg visste om at måtte komme, men hadde håpet at jeg skulle holde ut januar. Garnkjøp! Ja, det ble et ganske stort garnkjøp i dag. Det positive er at dette er garn jeg har planer for, og forhåpentligvis snarlige planer for. Mine fire nevøer har ønsket seg gensere, og de vil ha gensere hvor det ser ut som om genseren har et slips?! Ja, men ønsker de seg først en genser, skal de nå få en genser. De har valgt farger selv, og det blir to hvite og en grønn. Han siste er så liten at der velger jeg, og jeg velger å se an hvor mye rester jeg får først før jeg velger farger til han. Garninnkjøpet var 1 kg hvit Baby Merino, 400 g grønn Baby Merino, 100 g rød Baby Merino og 100 g svart Baby Merino. Jeg var på kurs på jobben i dag, og der kunne jeg strikke. Startet på den ene genseren og fikk strikket 15 cm før kurset var ferdig. Hvordan jeg skal løse det med slipset? Tror jeg velger å strikke i slipsfargen øverst på genseren, så brodere selve slipset i etterkant. Noen tips?


I knew it had to come, but I hoped I wold keep it away until after January. What? Yarn shopping! Yes, I made quite a big yarn shopping today. the positive thing is that this is yarn I actually have plans for, and hopefully plans I will knit very soon. My four nephews want sweaters, so I'm going to knit them sweaters. They all wanted sweaters that looked like it had a tie on it?! Sounds weird, but if they wanted sweaters, they are going to get sweaters. They have chosen colors themselves, and it's going to be two white and one green. The last one is just a toddler, so I'm going to chose the colors and I'll wait until I see the left overs. The yarn shopping was 1 kg white Baby Merino, 400 g green Baby Merino, 100 g red Baby Merino and 100 g black Baby Merino. I had a course at work today, and I could knit. I started the first sweater and actually managed to knit 15 cm before the course was done. How do I solve the tie? I think I'm going to knit some rounds with the contrast color on top of the sweater, then sew in the tie after I knitted the sweater. Do you have any other suggestion?

1 comment:

mimouna said...

Greit med garn man har planer for!

Her er en oppskrift med slips: http://www.ravelry.com/patterns/library/33-necktie-vest
Og her er en til: http://www.ravelry.com/patterns/library/boys-can-wear-pink

Tror jeg ville gått for en enklere versjon; strikket slipset og sydd det fast på genseren.

Spent på å se hvilken løsning du går for. :)