Friday, January 15, 2016

Another Brick In The Wall

Da har jeg hatt to dager som student igjen, og jeg har fått strikket en god del. Jeg startet på bolen på en genser til nevøen min, men oppdaget at jeg hadde lagt opp hvit til yngste nevø. Problemet er at han ønsket seg grønn genser. Bare en ting å gjøre med det. Legge opp til ny genser. Nå har jeg rett størrelse og rett farge. Hvit til eldste, som ikke er størst av størrelse. Ble ferdig med bolen i løpet av to dager med forelesning. Etter strikking på forelesninger i hele høst, fant flere ut at det var stuerent å strikke. På forelesningene i går og i dag var vi plutselig fire stykker som strikket. Veldig koselig. Fikk ikke tatt noe gruppebilde av alle, men rakk et kjapt bilde av tre av prosjektene. Studenter strikker. Kan også opplyse om at kjente pedagoger synes strikking er en flott ting på forelesninger. "Folk som strikker får nemlig med seg alt du sier." Sitat kjendispedagog. Det kan jeg underskrive på. Konsentrasjonen min er veldig høy med strikketøy mellom hendene. Den daler litt uten. Kan i grunnen sammenlignes med alle de som lager kruseduller i notatbøkene under forelesning, eller de som sitter og vipper med foten eller trykker på kulepennen.



I've had two days as a student again, and that means I have knitted a lot. I started on the yoke for a sweater to my nephew, but I discovered I had cast on for a sweater to my youngest nephew. The problem was that he wanted a green sweater. Only one thing to do about that. Cast on a new one. Now I have the right size and the right color. White for the eldest nephew, who is not the biggest in size. I finished the yoke during two days of lectures. After knitting my way through lectures last fall, I guess more of my fellow students found it safe to knit during lectures. Today and yesterday we were all of a sudden four knitters. Very nice! I didn't have the opportunity to take a group photo, but I managed to take quick photo of three of the projects. Students knit. I can also inform that known pedagogues in Norway think knitting at lectures is a good thing. "People knitting remember everything you say." Quote a famous pedagog in Norway. I totally agree to that. My concentration span is so much better while knitting than without. I guess you can compare it to all of the people making a lot of drawing in their notebooks, or people tapping their foot or playing with their pens.

1 comment:

Siddis back home said...

Gøy med flere som strikker! Kjekke prosjekt du har på gang, ha en herlig lørdag og Happy Knitting!