Saturday, January 15, 2022

Is There Someone Else?

 Det må være andre enn meg som strever litt med vottestrikking? Eller jeg klamrer meg til håpet om at det er flere enn meg som strever litt. Det hjelper å ikke være alene om noe. At det er flere, om enn bare i tankene mine. Jeg har en lei tendens til å strikke to venstrevotter. Oppdages feilen etter at votten er ferdigstrikket, blir det to par votter. Ikke rart det tar litt tid å strikke et par votter. Det ender som regel opp med to par. Det beste er votteoppskrifter hvor det er et mønster for venstre og et for høyre. De oppskriftene hvor det står; Strikk en vott til. Speilvend mønsteret. Sjanseløs! Det er liksom garantert at det blir to par votter, hvor venstrevottene er strikket først. Deathflake votter har et diagram for venstre og et for høyre. Alt ligger til rette for at jeg kun trenger å strikke to votter for å få et par. Men den gang ei. Husket å strikke en venstrevott og en høyrevott, men hva hjelper det når jeg glemmer å strikke den ene mønsterborden. Den ene votten er kortere enn den andre. Så jepp, du gjettet riktig! Det blir to par votter av disse. Opprekking er kjedelig, og jeg har nok til to par votter av samme garnet. Noen fordeler må det være med et stort garnlager. Så istedenfor å skrive om mitt par ferdige votter, er dette en post om to halvferdige par. 

(Tittel: Is There Someone Else? av The Weeknd) 







There has to be someone other than me struggling with knitting mittens? Or at least I hope so. It helps not to be the only one struggling. Even if that is only in my mind. I have the bad habit of knitting two left mittens. If I discover it after I finished the mitten, I end up knitting two pairs. Not that weird it takes me a bit longer to knit a pair of mittens since I end up knitting two pairs. The best patterns are the once with a chart for the left one and a chart for the right one. The pattern where it is written knit another one, just mirror the pattern just gives me no chance to succeed. Deathflake mittens has a chart for left and right. Every thing is set up for success. But nope! I remembered to knit one left mitten and one right mitten, but I forgot to knit one of the patterns. So now I have one mitten shorter than the other. And yes, you guessed correctly, I have to knit two pairs of mittens. Frogging is just boring. I have enough yarn to make another pair. Some good things have to come out of having a big yarn stash. So instead of writing a post about my finished pair of mittens, I write about two half finished pairs. 

(Title: Is There Someone Else? by The Weeknd) 

No comments: