Saturday, January 09, 2016

Wrapped Up In Books

Årets første Strikk og Lytt på Deichmanske i Oslo. Jeg var på den siste i 2015 før jul, og da var det ikke fullt. Sikkert fordi så mange var opptatt av juleforberedelser. Nå var det derimot veldig fullt. Jeg var heldig og fikk lenestol takket være strikkevenninnen min som kom tidlig. Det ble faktisk så fullt at noen satt på gulvet igjen. Denne dagen var det ønsker som ble lest, bl.a. fra Gutt - Roald Dahl, Trollvinter - Tove Jansson, Naboer - Raymond Carver. Mitt strikketøy for anledningen var en genser jeg teststrikker, og garnet er bare helt herlig. Strikker i Norna Fingering, BFL, silke og cashmere. Gleder meg til genseren blir ferdig, og jeg kan bruke den. Det garnet er så utrolig mykt og deilig. Neste gang det er Strikk og Lytt er det tre strikkerelaterte sammenkomster på en gang, så jeg får se hva jeg ender opp med. Jeg har en måned på å bestemme meg.

Tok et bedre bilde av sjalet som nå var tørt og ferdig blokket. Mønsteret er Irmelie.




This year's first Knit and listen at the library in Oslo. I joined the last one in 2015 before Christmas, and that one was not full at all. Probably because a lot of people were busy with Christmas preparations. Now on the other hand, there were a lot of people. I was lucky and got a really good chair thanks to a knitting friend who was early. It turned out there were more people than chairs, so some sat on the floor. This day we heard from Boy - Roald Dahl, Moominland Midwinter - Tove Jansson, Neighbours - Raymond Carver among several others. My knitting project for the occasion was a sweater I'm test knitting, and the yarn I'm using is just lovely. I use Norna Fingering which has BFL, silk and cashmere. I look forward to finish the sweater so I can use it. The yarn is so soft and nice. Next time the Knit and listen takes place, there are three knitting things happening at the same time, so I'm not sure what I end up doing. I have a month to decide.

Also took a picture of my shawl newly blocked and dried. The pattern is Irmelie.

No comments: