Tuesday, December 12, 2017

White Christmas

Ja, det hadde vært fint om det hadde blitt det. Det er liksom mer jul om det er hvitt ute. Uansett, små hoder trenger å holde varmen. Strikket to balaclava-luer til ungene til en kollega. Tror neppe jeg gjør det igjen. De var utrolig kjedelige å strikke. Sikkert noe med all den vrangbordstrikkinga. Rart det der! Enten det var vrangborden som gjorde det eller at det føltes veldig som pliktstrikking, så er jeg glad mine egne unger er over alderen til balaclava-luer. Tenåringer anser liksom ikke den type luer som kult å gå med, så tvilsomt om jeg trenger å strikke flere sånne luer. Luene er strikket i Drops Baby Merino på pinne 3,5 mm.

I julekalenderen min i går og i dag fikk jeg kul og god sjokolade og nok et nøste med Einband. Jeg virkelig elsker kalenderen min, og det er litt trist at vi er halvveis allerede.

(Tittel: White Christmas - Bing Crosby)




Yes, a White Christmas would be really nice. It's just so much more Christmas if it's a white one. Anyway, small heads still need to be kept warm. I knitted two balaclava hats for a colleague's kids. I don't think I'm going to do that again. They were boring to knit. Probably because of a lot of ribbing. Strange thing, that a ribbing is so boring. It really felt like a duty to knit them as well, so that added to the boring-part of it. I'm at least happy my kids are over the age of using that kind of hats. Teens don't find it cool, so I don't have to knit more of them in the nearest future. The hats are knitted in Drops Baby Merino on needles 3,5 mm.

Yesterday I got another skein of Einband yarn and today I got a cool and tasty chocolate. I really love my advent calendar, and it's a bit sad we're halfway to Christmas already.

(Title: White Christmas - Bing Crosby)

No comments: