Sunday, December 10, 2017

Rockin' Around the Christmas Tree

Det er mange designere som har julekalendere på Instagram, enten i form av give aways eller rabatt på et mønster hver dag. Noen har også designet egne adventsmønstre, bl.a. Helen Stewart. Jeg har kjøpt hennes mønstre, og det siste i rekken var Clara's Cape. Det er en slags poncho/hals og strikket i veldig tykt garn. Jeg kommenterte at det så ut til å være et kjapt mønster å strikke, hvorpå Helen Stewart lurte på om jeg kunne ta tiden om jeg strikket den. Liker en utfordring, så da klarte jeg selvfølgelig ikke vente til all julestrikken var unnagjort. Jeg hadde ikke så tykt garn i lageret, så jeg har brukt Abrakadaran fra Tulliball til min. Tok tiden også, og jeg brukte 1 time og 37 minutter på den. Har veldig lyst på en i tykt garn også, men det får bli i 2018, siden garnbudsjettet for 2017 er oppbrukt for lenge siden. 100 g Abrakadaran fra Tulliball på pinne 6,5 mm.

I julekalenderen min i dag var det nok et nøste med Einband. Det får meg til å tro at Siw har en plan bak nøstene.

(Tittel: Rockin' Around the Christmas Tree - Mel and Kim)




Many designers have their own sort of advent calendar on Instagram, either a give away or a discount on a pattern each day. some designers have their own advent pattern, Helen Stewart. I have bought her patterns, and the last one was Clara's Cape. It's a poncho/big cowl and it's knitted in a very bulky yarn. I posted a comment that it looked like a fast knit, and Helen Stewart answered me and wondered if I could time myself if I knitted it. I took it as a challenge and of course I couldn't wait until I'd done with my Christmas knitting. I didn't have bulky yarn in my stash so I used Abrakadaran from Tulliball for my cape. I timed it too, of course, 1 hour and 37 minutes. I really want to knit another one in bulky yarn, but it has to be in 2018. My yarn budget hit the roof in Rhinebeck. I used 100 g Abrakadaran from Tulliball on needles 6,5 mm.

In my calendar today I got another skein of Einband. Makes me believe Siw has a plan for the skeins.

(Title: Rockin' Around the Christmas Tree - Mel and Kim)

No comments: