Thursday, December 07, 2017

Home For Christmas

Hjem til jul, ja. De fleste  vil jo hjem til jul. I år skal vi ha hjemmejul. Ikke for at det er veldig uvanlig, men vi pleier å dra til Nederland enten til jul eller nyttårsaften. I år blir det ikke Nederland, men hjemmejul og hjemme på nyttårsaften. Det er litt deilig også. Det pleier ikke bare å være oss som er ute og reiser på den tida, for å si're sånn. Ikke alltid det er bare fint flyvær og punktlige fly heller. Selv om det må sies at det er deilig å være i Nederland når vi først har kommet oss dit. Men altså, hjemmejul - det skal ikke bli dumt. Jeg ser for meg romjula som et digert hav med tid. Ingen store planer sånn bortsett fra at jeg skal lese ferdig haugen med bøker jeg har liggende. Omtrent tyve-tretti bøker. Også skal jeg strikke de prosjektene jeg har på pinnene og de prosjektene jeg har planlagt å strikke. Omtrent tyve-tretti prosjekter. Hvor lang er romjula sånn egentlig? En uke sier du! Neida, det er jo en evighet til neste år. 

Selv om jeg har en egen tidsregning, så får jeg strikket litt også, da. Jeg har strikket nok en Florence Cowl. Samme garnet, Tulliball, bare en annen farge. Denne ga jeg bort i julekalenderen til Siw. Den andre måtte jeg beholde. Men har du lyst på en god hals som er kjapp å strikke og sitter godt, så er dette halsen å strikke. 

I min julekalender fikk jeg dette nydelige hespet fra Three Irish Girls. For et herlig hespe og nydelige farger, som selvfølgelig er helt umulig å få fram når man ikke får tatt bilde i dagslys. 

(Title: Home For Christmas - Maria Mena) 





Home for Christmas ... Most people want to go home for Christmas. This year we're going to be home for Christmas. Not very unusual, but we also normally travel to the Netherlands for either Christmas or New Years Eve. This year we're not doing that. We're going to be home at Christmas and New Years Eve. It's nice as wll. Not that it's not nice to travel, but we're not the only ones travelling home for Christmas. And at that time of year, not always the best weather to fly either. Even though it's real great to be in the Netherlands when we first arrive. But home for Christmas - not too bad either. I always think about the days between Christmas and New Years Eve as a neverending space of time. Not too big plans except I have plans to read the stack of books I have around here. About twenty-thirty books. And I'm going to finish the WIPs and the projects I've planned to knit. About twenty-thirty projects. How neverending was that space of time? A week? No, it's such an eternity before next year. 

Even though I measure time in my own way, I actually do knit a bit as well. I have knitted another Florence Cowl. Same yarn, Tulliball, just a different colour. I gave this one away to Siw in her Christmas calendar. The other one I had to keep. But if you want a real nice cowl that's easy and fast to knit with a good fit, you should knit this cowl. 

In my Christmas calendar I got a beautiful skein of yarn from Three Irish Girls. Lovely color, but of course impossible to get a photo of the colours when I don't have any opportunity to take a photo during daylight. 


(Title: Home For Christmas - Maria Mena) 

No comments: