Tuesday, December 05, 2017

Have Yourself A Merry Little Christmas

Jul nærmer seg! Juleforberedelsene burde vært godt i gang, men jeg ligger litt på etterskudd i år, ja. Egentlig kan vel desember hittil sammenlignes med genseren jeg strikket til sønnen min før han dro på leirskole. Har ikke noe spesielt godt bilde, men det understreker i grunnen bare følelsen. Det er vel omtrent to år siden han spurte om en genser med et slips på. Hvor i alle dager den idéen kom fra, aner jeg ikke. Det er en liten stund siden, så han har jo vokst siden da. Halve bolen var strikket, men måtte strikkes på nytt. Jeg liker jo å gjøre ting nærmest mulig en deadline, og denne gangen var ikke et unntak. Nistrikket på genseren, og som jeg vanligvis gjør når jeg ser det nærmer seg enden på garnet, strikket kjappere. Det går mindre garn, da, sant? Jeg strikket tydeligvis ikke kjapt nok. Ser du hvor jeg gikk tom for garn? ;)

I dag fikk jeg lyst til å stoppe og strikke alt jeg holder på med og må bli ferdig med. For i dag fikk jeg flere mininøster og oppskrift på det utrolig lekre sjalet, Horisont fra g;uld. For en kalender! Elsker kalenderen min!

(Tittel: Have Yourself A Merry Little Christmas - Sam Smith)





Christmas is getting closer! I should have been halfway in my Christmas preparations, but I'm not. It looks a bit like how I knit the sweater for my son earlier. I had to finish it before he went on a school trip. And I don't have a decent photo, but that just sums up the general feeling about this sweater. About two years ago he asked me to knit him a sweater with a tie on it. How he got that idea, who knows? It's been a while and he has grown a bit since then. Half of the body was done, but I had to re-knit it. I like to do things close to a deadline, and this time was no exception. I knitted as fast as I could, as I normally do when I play yarn chicken. That makes the yarn lasts longer, right? I obvisiously didn't knit fast enough. Do you notice where I ran out of yarn? ;)

Today I wanted to stop with all my projects and just cast on a new project. Today I got more miniskeins and a pattern for the lovely shawl, Horisont from g;uld. What a calendar! I love it!


(Title: Have Yourself A Merry Little Christmas - Sam Smith)

No comments: