Monday, March 14, 2016

Touch of Madness


Ja, det nærmer seg vår, og med våren kommer Sock Madness. Det er tiende gangen med Sock Madness. Jeg har vært med noen år tidligere, men i år har jeg en god del å gjøre. Har strikket ferdig det første mønsteret, men tviler på at jeg kommer til å delta aktivt i konkurransen. Det er uansett kjekt å følge litt med, siden sokkemønstrene har blitt bedre og bedre med årene. Sokkene heter SlipStripeSpiral og er designet av Mylene Pijpers. Det var et veldig fint mønster. Jeg brukte Regia, blå og Arwetta, hvit, på pinne 2,5 mm. Det morsomme var at vi var flere som strikket sokkene under strikketreffet i helga, og to av oss tok bilder sammen. Sokkene er godkjent, og jeg er i alle fall videre til neste runde.



Yes, spring is getting closer, and when spring arrives so does Sock Madness. It's the tenth time Sock Madness is arranged. I have participated earlier, but this year I have a lot to do. I have finished the first pattern, but I doubt I'll participate active in the competition. It's nice to join in no matter how much I decide to compete. The sock pattern has improved with the years. The socks are called SlipStripeSpiral and are designed by Mylene Pijpers. It's a real great pattern. I knitted mine in Regia, blue and Arwetta, white on needles 2,5 mm. The fun thing was to meet other people participating during the knitting festival in the weekend. Two of us took some pictures together. The socks are approved, and I'm in the next round.

No comments: