Sunday, January 31, 2010

My New Favorite

Da var den ferdig! Tunikaen i Wollmeise! Her har jeg brukt farger som egentlig ikke er meg i det hele tatt, men jeg merker allerede at dette plagget er veldig meg. Tror nok at denne tunikaen/kjolen kommer til å bli brukt en god del, ja. Jeg har brukt litt over en uke på selve strikkingen. Det gikk ganske fort når jeg først kom i gang. Stort parti med glattstrikk, og ja, det er enkelt, men kan være forholdsvis kjedelig å strikke også. Denne gangen gikk det bra, men kan ha mye med at jeg gledet meg sånn til å ta plagget i bruk. Jeg har brukt Sabrina som bunnfarge, Kürbis, Zarte Knospe og Blue Curracoe til mønterfarger.

Finished! My dress/tunic in Wollmeise! I have used colors that really isn't me at all, but I already feel that this garment is very much me. I believe I'm going to use this dress a lot. It's taken me a bit over a week to knit it, and it really was a fast knit when I just got started. There's a big section with garter stitch in one color which isn't that fun to knit, but this time I didn't put the project away, I just kept on knitting. That kind of helped the project from becoming an UFO and the fact that I almost couldn't wait to wear the dress. I've used Sabrina as the main color, Kürbis, Zarte Knospe and Blue Curracoe as contrast colors.

18 comments:

Snuppesnella said...

Åååå så fin tunika du har strikket ! Likte fargesammensetningen !
Ser du har flott figur til den også. ;)
Takk for koselig hilsen i bloggen min.

medina said...

Nyyyydelig! Jeg må bare inrømme at jeg er litt misunnelig på dere som har dette fine garnet.

minon said...

Så flott tunika du har strikket. Fargene var knallfine!

Engler, ull og lavendel said...

Nydelig, så flotte og friske farger.

Helen Brekke said...

Den vart jo nydeleg! Skjønner godt at du kjem til å bruke den mykje.

Hanne said...

Nydelig, herlig farge :D

Inger said...

WOW! Så flott den ble! Nydelige, klare farger og den sitter jo som "støpt" til deg :)

Ha en fin uke!

strikkemamma said...

Den var nydelig Kjempeflotte farger

PerJorun said...

N Y D E L I G!! Og så kjapp da.. :-)

Liker fargevalget ditt, og passer fasongen din perfekt.

Ett flott valg !

sol said...

Den var knallstilig!

AnitaK said...

Å så fin du blir!!! Flotte farger!

Ingrid said...

Den var lekker. Skal si du er kjapp også!

elin65 said...

Kjempefin tunika du har strikket, og så fort som du gjør det. Tøffe farger.

Elin said...

Å, så fin tunika du har strikket! Den kommer du nok til å bruke mye. Fargene til wollmeise er helt fantastiske! Det gjør det lille ekstra på flotte plagg som dette. Ha en flott lørdag videre:-)

Siwen said...

Den ble virkelig flott på!

Erica said...

L E K K E R!

gURo said...

Elsker de fargene!! Lekker tunika.. :)

zYa said...

Hei. Mye fint du har laget :)
Ser at du har heklet 17 mai sløyfene som jeg synes er kjempe fine, og som jeg kunne tenke meg å prøve. Veldig takknemlig om du mulighet ti å gi meg oppskrifen. ;)