Sunday, January 10, 2010

Must Be Cold Outside?

Har flere venner som har fått veldig lyst på Bella's Mittens. Disse er strikket i tykt garn, jeg bruker Alaska, og er lange i skaftet. Regner med at den ekstreme kulda ute har noe å gjøre med at veldig mange venner ha lyst på slike votter akkurat nå. Har fått fått etterspørsel også fra venner som ikke er Twilight-fans, men selvfølgelig votter kan jo være fine selv om man ikke skjønner hvorfor de heter Bella's Mittens. Her er nok et par, denne gangen i blå Alaska.

I have several friends who suddenly want a pair of Bella's Mittens. These mittens are knitted in thick wool yarn, I use Alaska, and they have a long cuff. I guess it's the extremely cold winter weather in Norway that makes my friends want mittens. It's been down to minus 28 degrees Celsius here, and trust me, that's really, really cold. Actually it's so cold that boiled water freezes in the air if you throw it. Anyway, even friends who aren't Twilight-fans have asked for Bella's Mittens, but of course the mittens are nice even though you don't understand why they are called Bella's Mittens.

10 comments:

Ugla said...

Jeg blir helt svett av tempoet her, men det kan være litt fordi jeg har sett deg strikke :-)
Jeg har nå gått til innkjøp av alaska så nå blir det snart votter her også :-)

Vibekes lille ullne said...

Står fram som en av de som synes disse vottene er fine uten å vite hvorfor de heter Bella's mittens! :)

Quiltefia said...

Hei!! Superfine votter!! Jeg har også strikket dem, men jeg laget dem litt kortere. La rett og slett opp litt færre masker. Har ikkenoe forhold til bøkene eller filmene men vottene er supre!! Hilsen AnneK:-)

Hanne said...

Disse vottene har blitt veldig poppis nå, men det er ikke noe rart for de er rå digge synes jeg. Enkle å strikke er de også. Nydelig blåfarge du har strikket dem i :)

Elin said...

Kjempefine votter! Jeg har lagt merke til at de er populære og det er jo ikke så rart. De er jo så fine:-) Ha en flott januaruke!

KRØLLEMIKKEL said...

De vottene er så fine. Står snart for tur hos meg.

Lena said...

Hei og godt nytt år til deg:-) Kjempeflotte votter du har strikket, det trengs nå i kulden!Her er det - 15 akkurat nå og jeg håper det blir litt mildere snart. I alle fall så mildt at man tør å ta seg en skitur uten å være redd for å fryse beina av seg;-) Ha en fin uke!

Blomstermamma said...

Det blir Bella's mittens her også, bare jeg kommer i gang med vott nr 2. Dine er kjempefine, du er utrolig rask og flink!

Rødhetta said...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Kjempe flotte votter, ser ut til å være ekstra god og lange!
Knall fin blå og lilla farge på garnet du har kjøpt i innlegget over.

Felisi said...

Lekre votter, Bella eller ikke. Lurer på om jeg skal prøve meg på dem jeg også, har to nøster Rowan Cocoon som jeg tror skal passe.