Monday, January 11, 2010

Yummy Yarn

I november fikk jeg med meg en oppdatering fra Sanguine Gryphon. Ikke så ofte jeg er våken når oppdateringene der kommer, siden de er i en helt annen tidssone enn meg. Jeg klarte nå å få kjøpt meg to nøster med 100% kashmir-garn og to nøster med 100% silke. Herlighet for en luksus. Fargene er selvfølgelig mye finere IRL enn jeg klarer å få fram på et mørkt bilde. Jeg tror jammen jeg skal unne meg en flott og varm lue i kashmir. Må bare finne en oppskrift som passer til det nydelige garnet.

In November I finally managed to buy something on an update at Sanguine Gryphon. Not that often I'm awake when they update, since they are in a completely different time zone than me. I managed to buy two skeins of 100% cashmir-yarn and two skeins of 100% silk. What a delightful luxyury. The colors are a lot nicer IRL of course. Can't get a decent photo during the winter when I work daytime. I think I'll knit myself a cashmir hat. I just have to find the right pattern for my luxury yarn.


Jeg har også strikket en lue i alpakka kjøpt på Sømsenteret, jeg bare husker ikke fra hvor. Lua er strikket etter en oppskrift fra Drops og jeg ble veldig fornøyd med den.

I have also finished a hat in alpacca. I remember the shop I bought the yarn from but I can't remember what brand it is. The hat is knitted after a pattern from Drops, and I am very pleased with the way it turned out.

7 comments:

wims said...

Fin lue. Har planer om en ala. Må inn å sjekke om det er den samme nå:O)

sol said...

Kasjmirlue høres ikke så dumt ut :)

charlotte said...

Flott lue! Garnet er helt nydelig, kjenner at jeg blir litt misunelig. Det blir spennende å se hva du gjør med det :-)

AnitaK said...

Jasså du, handlet garn igjen :) Ja da er det vel ingen bønn...tjihi.. Men nydelig garn da, jeg kjenner at jeg bare er pittelitt misunnelig :) Flott lue da, jeg lurer veldig på om jeg ikke har strikket en slik? Ligner i alle fall:) Jaja, manglende oversikt på det meste for tiden jeg :) Ha en flott dag. Klemmer i fleng

Elin said...

Å, så fint garn du har kjøpt! Fristelser er det mange av ute i den store garnverden:-) Kjempefin lue også. Ha en flott uke videre!

Anlen said...

Å, det ser ut som skikkeleg deilig-lekkert garn! Hugs å kose med det lenge:)

ElisabethA said...

Det garnet ser helt nydelig ut altså. Du lager vel noe riktig lekkert ut av det kan jeg tenke meg. Ha en fin kveld videre.