Tuesday, January 05, 2010

Big Foot?

Neida, sokkene er ikke til Big Foot, men for meg som har størrelse 35 i sko, virker størrelse 45 som flytebrygger eller Big Foot sine sokker. Disse sokkene er strikket i Drops Delight på pinne 2,5 mm. Kun vrangbord øverst og resten i glattstrikk.

No, not Big Foot's socks, but since I am a size 35 size 45 seems like Big Foot to me. The socks are knitted in Drops Delight on needles 2,5 mm. I used pearl and knit on the top of each socks and the rest is knitted in stockinette stitch.

Jeg hadde nok et nøste Delight og brukte det til et par Blueberry Waffle sokker til minstemann i huset. Strikket på pinne 2,5 mm i størrelse 26.

I had another skein of Delight yarn and used it for a pair of Blueberry Waffle socks to my son. Knitted on needles 2,5 mm in size 26.

New Moon Alice Mittens er også ferdige. Utrolig kjapt mønster, men etter at den første var ferdig gikk den andre litt i glemmeboka. Garnet er utrolig mykt og godt, så disse blir flotte bare gradene kryper litt oppover.

New Moon Alice Mittens are also finished. Incredible fast to knit, but after I'd finished the first, I kind of forgot to knit the second one. The yarn is amazingly soft and warm, so I think I'm going to use these a lot as long as it gets a bit warmer than 25 celsius below.

12 comments:

gyldenkron said...

hehe, big foot ja. De ble fine. Er du fornøyd med garnet? Hører litt ymse om det.

Hanne said...

Nydelige sokker, i herlige farger :D

jannelea said...

Flotte greier! Tror sannelig det Delightgarnet ditt har sammne ferge som de nøstene jeg kjøpte til å strikke sokker til meg selv rett før jul, men som jeg ikke har funnet mønster til ennå. Ser fint ut!

Hvor fant du mønster til pulsvarmerne? De ser gode ut!

Mye fint du lager! Jeg surfer bare og legger opp enkel strikk for her er det skrik og vræl på småfolket.

Margrethe said...

Dårlig gjort å vise frem det fine Delightgarnet i ferdige prosjekter - nå fikk jeg enda mer lyst til å prøve noen nøster...

Elisabeth said...

Wow! Delight... Har gått glipp av at det er kommet et garn ved det navnet, og det ser bare herlig ut. I alle fall er sokkene du har strikket nydelige...

irenesol said...

Hei min dårlige samvittighet. Du er så flink til å kommentere hos meg, og jeg er tilsvarende dårlig å kommentere tilbake. Takk for at du allikevel gidder. Mye fint du lager! Har en del delight liggende og ble litt inspirert nå. Det var bare den helv... kjolen da. Snart ferdig med en arm. Håper vi sees om ikke lenge. Er ikke i strikkekafe-modus om dagen, får se om den kommer tilbake.

Klem, Irene

Vibekes lille ullne said...

Mye fint blått strikk her! Synes sokker i str 45 høres helt uoverkommelig stort ut å strikke, men så har jeg sokkesperre også! Godt nytt år forresten! :)

Xhantippe said...

Flotte sokker i nydelige farger! Du strikker så mye fint.

Anlen said...

Det garnet ser lekkert ut, flotte fargar! Kanskje noko eg må leite opp og teste ein gong?

Håper du held varmen saman med strikkepinnane:)

Fru Keilegavlen said...

Så mykje flott du har laga!! Ha ei fortsatt fin veke.

sol said...

Har ofte ønska meg litt mindre føtter, det er jo mye kjappere å strikke i str 38 enn i 42...

LeneH said...

Flotte farger på sokkene :) Og de pulsvarmerne så utrolig deilige ut :)