Friday, January 15, 2010

Men's Scarf

Startet på et herreskjerf i Sisik før jul, og det var egentlig ment som en julegave. Så ganske fort at jeg ikke kom til å bli ferdig, så jeg satset på et par sokker istedet. Jeg holder nå på med å gjøre ferdig UFOer, så da passet det fint å gjøre ferdig skjerfet. Tenkte nok helt feil i forhold til lengde. Jeg tenkte et deilig og langt skjerf, men så gjorde Elite meg oppmerksom på at det andre kjønn ofte foretrekker et skjerf i lengden en gang rundt halsen og en knute. Skjerfet ble fortere ferdig enn jeg hadde antatt. Det veier nå 97 gram og er akkurat en gang rundt halsen og en knute.

I started on a men's scarf in Sisik before Christmas. It was meant to be a Christmas present, but I discovered soon enough I wasn't going to make it in time. I knitted a pair of socks instead. During January I have decided to finish a lot of my UFO's, so I started on the scarf again. I was completely wrong about the lenght of a men's scarf. I was thinking a long scarf a man could wrap twice around the neck, but Elite mad me aware that men like short scarf, the kind that goes once around the neck and a knot. Well, a good thing, and the scarf was done in a much shorter time than I had foreseen. It weighs 97 g and is short enough for a man.


Nok et par Bella's Mittens. Noen blir lei av å strikke så mange par av samme mønster, mens andre får fullstendig dilla. Har fortsatt noen votter på planen, men har en liten pause i sokkestrikkinga og strikker votter istedet.

Another pair of Bella's Mittens. Yes, I realize that some might get tired or get bored of all the mittens, but if you enjoy knitting a pattern, it might turn ouot to a lot. Well, the mittens are great gifts anyway, so instead of knitting a bunch of socks at the time, I'm knitting a bunch of mittens. Of course, while watching Twilight.

8 comments:

Thorunn said...

Bellas Mitten er artig å strikke - det har blitt to par til nå; de ene har jeg selv, og de andre ble julegave.

Sivangj said...

De vottene må jeg få på pinnene i løpet av året jeg og .. De er jo bare nydelige da ...

frksnupp said...

Fint skjerf, en god idé til hva jeg kan bruke opp resten av Sisiken på. Matchende herrelue er kanskje også et godt alternativ?

shygirl said...

Så mange fine Bellas mittens du har strikket, enkelte ting blir man bare hekta på. :-))
Jeg holder på med et par jeg også, men de er snart på tur å blir ufoer for eskimo var ikke så veldig bra å strikke med synes jeg.
Kjekt å ha liggende til gaver og slikt da, hvis de ikke flyr ut av døra i det de kommer av pinnene. :-))
God helg!

Inger said...

Bella Mittens er kjempeflotte, men med min angst for engelske mønster tør jeg ikke å gå løs på de alene. Derfor har Irenesol og jeg en liten avtale om å strikke de sammen :)

Blir nok ikke noe SnB på meg på onsdag heller - er gressenke om dagen :(

Ha en fin søndag!

nragnhild said...

Bellas Mittens all over! :)
Får bare mer og mer lyst til å strikke de ettersom du blogger flere her - så om jeg skulle rote meg bort i å forsøke på disse, så takker jeg deg! :)

Unknown said...

hei på deg..
For noen herlig votter...
har noe til deg i bloggen min...
Klem Ruth

Maria said...

Takker for besøket ditt. Har kost meg inne hos deg nå, å de vottene der er så utrolig fine. Det er litt fristende å prøve seg på de selv også.

Du får ha en fin helg, å fortsett med tunika strikkingen din:-)