Wednesday, January 27, 2010

What do you mean Edward isn't real?

Jada, jeg vet jeg er hekta på en 108 år gammel vampyr og votter til en 17 år gammel jente. Her er i alle fall de nyeste vottene jeg har strikket av Bella's Mittens. Nok en gang strikket i Alaska fra Drops.

Yes, well we have all our addiction, and at the moment my addiction includes a 108 year old vampire and a pair of mittens for a 17 year old girl. Here's my newest knitted Bella's Mittens. Once again knitted in Alaska from Drops.



Kan ikke bare strikke votter, så her er et par sokker til tulla i Austerman step. Strikket på pinne 2,25 mm og med vanlig ribb. Størrelsen er 28, og dette er par nummer 31 i 52 ppIII. Ikke så verst, og jeg har tid nok til å strikke 21 par til.
Can't just be knitting mittens, even though I sometimes want to, but here's a pair of socks for my daughter in Austerman Step. I used needles 2,25 mm and regular rib, size 28. By the way, this is my pair number 31 in the 52 ppIII. Not too bad, and I have time to knit 21 more pairs.


Jeg har strikket en hals etter mønsteret Fresco Basket Whip Cowl. Den ble myk og god i babymerino fra Drops, men ikke helt som jeg hadde tenkt meg.

I have also knitted a cowl after the pattern Fresco Basket Whip Cowl. It is soft and warm in babymerino from Drops, but not exactly what I had in mind.

11 comments:

siwi said...

Vottene er bare SÅÅÅÅ fine, de ligger på kø hos meg også, håper bare jeg forstår oppskriften, for det var veeeldig mye skrift! Satser på at det går seg til, de er hvertfall kjeme fine.

Strikkern said...

Så lekre vottene dine ble. De skal jeg også strikke i februar.

Ellers har du mye annet fint og koselig i bloggen din.

jannelea said...

Jeg lurer på hvor mye garn du bruker på ett par? 120 gram?

Superfine votter!

jannelea said...

Takk for hjelpen - da holder jeg av 4 og et halvt nøste og gleder meg til å lage sånne i februar til julegavekurven!

Engler, ull og lavendel said...

Så flotte vottene ble. Koselig blogg du har.

Wenche/chawo said...

Nydelige votter og flotte sokker.

Fidus said...

Her er det mye på en gagn! Elsker fargene på sokkene- knallfine! Og Bella Mittens- ejg har endelig fått begynt på vott nr 2... Det går mye i småplagg om dagen- jeg har plutselig MANGE sokker, votter ol på pinnene. Men, det går jo fort når man først kommer igang. Ha en flott dag!

Ninne said...

Kjempefine sokker og votter, og spennende ting på pinnene! Jeg er skikkelig immponert over farta di!!
Ha en fin strikkedag! :)

AnitaK said...

heisann hoppsann, nå pønsker jeg på om de to alaska nøstene mine holder til ett par Bella Mittens? Ikke det at jeg er kommet i gang enda, men en vakker dag... har en stusslig produksjon nå om dagen, men satser på at jeg kommer i siget etterhvert :) Du produserer fortsatt så pinnene gløder ser jeg! Flotte sokker da, jeg har vel også ett sånt nøste etter ørskaturen, så det må bli stripete sokker her også om ikke så brått :) Halsen ser deilig ut og tunikaen din i WM er vel ferdig den nå :) Ha en flott dag, klemmer i fleng

wims said...

Jeg bare digger de vottene dine. Begynte selv på et par i går og det er din og Mariann sin skyld ;O)
Herlig, herlig

Merete said...

Så flotte votter. Har akkurat printet ut mønsteret og må innrømme at jeg ikke aner hvorfor de kalles Bellas mittens.