Wednesday, March 23, 2016

Silver Springs

Våren er her! Jeg har strikket utendørs på verandaen for første gang i år. I sola! Det var deilig. Det fikk meg til virkelig å lengte etter sommeren. I dag vandret vi langs Akerselva, helt fra Maridalen og ned til sentrum. 11 km, men i herlig vårsol og med utendørs lunsj da vi kom fram. Bypåske i Oslo er ikke akkurat leit i dette været.

Postmannen var snill i dag igjen. Jeg fikk enda en swap-pakke fra en av de fire jeg skal bytte garn med. Denne gangen var pakka fra vanthony344. Hun bor i Alaska, og hun har puttet oppi masse fint i pakka ogs. Jeg fikk et nydelig hespe fra Humble Bee Knits, et herlig hespe med en fin sløyfe rundt, men ingen merkelapp. Jeg tipper at det er enten hjemmefarget eller veldig lokalt garn. Uansett så er det vårlige og herlige farger. Jeg fikk også et nøste Stroll fra Knit Picks med glitter. Hun sendte med fem små poser med potetgull, og jeg elsker potetgull. Jeg fikk også noen flotte postkort, og de er bare helt fantastiske. Se på strikkemotivene! Jeg fikk også en kulepenn, en liten pakke med ullvask, tre små påskeegg, en liten boks som ser ut som en makaron og som inneholdt maskemarkører, en notatblokk med teksten: Knitting is my cardio. Fantastisk! Fikk også en stoppenål, noe jeg alltid trenger! En flott pakke! Tusen takk!

I den første pakken fikk jeg sokkegarn fra Knit Picks, og jeg har allerede strikket ferdig den første sokken. Jeg bruker mønsteret Hermione Everyday socks. Veldig fint mønster og lett å huske!






Spring is here! I have already had the first outdoor knitting in the sun. It was nice. It made me miss summer. Today we went for a long walk along the Akerselva, a river running through Oslo. It was a 11 km walk, but the sun was shining and we had a nice time. At the end of the walk we had lunch in the sun outside. Easter in Oslo isn't such a bad thing when the weather is nice.

The postman was nice to me again. I received a package from one of my four swap friends. This time from vanthony344 . She lives in Alaska, and she spoiled me as well. I received a beautiful skein from Humble Bee Knits, a wonderful skein with a bow around it but no label. I'm guessing it's either home dyed or dyed real local. Wonderful colors! And a skein of Stroll from Knit Picks with a bit of sparkles in it. She also sent five small bags of chips, lovely since I love chips. Some beautiful postcard, and I just love them! A pen, three small Easter eggs and a lovely small box looking like a macaroon containing stitch markers. A small packet of soap to wash wool, and a lovely note pad with the text: Knitting is my cardio. Loving it! And I also got a needle to sew in ends with. What another great package! Love it! Thank you so much!

And the first package I got, I have already finished the first sock. I'm knitting Hermione Everyday Socks. Lovely pattern, and I love the Knit Picks yarn.

No comments: