Sunday, March 27, 2016

Easter Parade

Denne påsken har vært utrolig deilig og avslappende. Vi valgte bypåske i år, og starten på påsken minnet om vår. Slutten av påsken har vært våtere, men temperaturen har fortsatt vært bedre enn i fjor. Husker at i fjor var å legge om til sommerdekk rett før påsken ikke noe sjakktrekk. Har blitt noen gåturer, ettermiddager med brettspill, puslespill, lesing av bøker og strikking. Jeg har klart å få til noen joggeturer også. Jeg fikk ferdig sokkene mine i Felisi fra Knit Picks, garnet jeg fikk i swap-pakken. Fargene er ordentlig vårlige, og mønsteret er Hermione Everyday Socks. Disse blir mine, uten tvil.

Jeg har fått med meg påskethrilleren på TV2, The Night Manager. Bra serie! Fikk også med meg nyinnspillingen av And Then They Were None. Bra nyinnspilling! Har også fått lest min dose av krimbøker, Leon og Zack av Mons Kallentoft, The Cellar av Minette Walters og En plass i solen av Liza Marklund. Minette Walters vinner. Den var som hennes andre bøker, psykologisk krim og mørk. Siden påsken nærmer seg slutten har jeg startet på The Mountain Shadow av Gregory David Roberts. Jeg elsket Shantaram av samme forfatter, og jeg håper denne innfrir.


This Easter has been relaxing and calm. We chose to stay in town this Easter, and the start of Easter was like spring. The end of Easter has been wet, but the temperature has still been better than last year. Remember I put summer tires on the car before Easter last year, and it wasn't the wisest thing. We've been going for some nice walks, played board games in the afternoons, jigsaw puzzles, reading books and knitting. I have even managed to go for a couple of runs. I finished my socks in Felisi from Knit Picks, the yarn I received in my swap package. The colours are screaming spring, and the pattern is Hermione Everyday Socks. These are going to be mine, no doubt.

Since a tradition around Easter in Norway is to watch and read crime, I have been watching The Night Manager! Good series! I also watched the newly remake of And Then They Were None. Loved it! I have also read my share of crime novels, Leon and Zack by Mons Kallentoft and The Cellar by Minette Walters. Minette Walters' novels are so great. Loved it! Dark and psychological as always. I just started The Mountain Shadow by Gregory David Roberts, the sequel of Shantaram, which I loved.

2 comments:

AnnetteK said...

Så søte sokker.

Her har vi delt påska mellom to hytter. Det gir litt stress, litt kos og det er veldig godt å komme hjem igjen :)

mimouna said...

Godt med en avslappende by-påske. Og koselig å merke at våren er på vei. Likte sokkene dine! :)