Friday, March 04, 2016

Dare

Jeg har strikket enda et par Selbuvotter. Denne gangen i en fargekombinasjon jeg vanligvis ikke ville valgt, men jeg er utrolig glad for at jeg valgte de to fargene sammen. De ble veldig fine sammen, og jeg ble veldig fornøyd med dem. (Rätt Avigt, strikkepodcast, mener at vi alle skal bli flinkere til å skryte av hverandre, så da gjør jeg det nå.) Jeg er nemlig egentlig ikke flink til å velge fargekombinasjoner. Jeg går for det jeg vet funker sammen, litt kjedelig og traust. Denne gangen fikk jeg litt kicket over meg, og bestemte meg for å gå for et litt mer fræskt fargevalg. Litt stolt over at jeg turde og at det funket. Fargen er klar, mørk lilla med litt blåtoner og en sennepsgul. Strikket i Finull fra Rauma.




I've knitted another pair of Selbu mittens. This time in a colour combination I usually wouldn't chooes, but I'm really happy I chose those two colours together. They turned out real nice together, and I'm real pleased with them. (Rätt Avigt, a Swedish knitting podcast, means we should be better in saying when we're happy and proud of what we do, so I'm bragging right now.) I'm not really good with chosing colour combination. I always choose what I know fit together, a bit boring and traditional. This time I decided to go for a more vibrant colour choice. A bit proud of the fact that I dared to do it. The colour is clear, dark purple more against the blue and a mustard yellow. I used Finull from Rauma and needles 2,5 mm and 3 mm.

2 comments:

Huldr said...

Enig, det var en virkelig flott fargekombo! Og dette selbumønsteret er så fint. De vottene du strikket på strikkekafé var også veldig fine! Forresten veldig hyggelig å treffe deg, du er jo en solstråle :)

amylin said...

Takk skal du ha! Veldig koselig å møte deg også.