Tuesday, March 07, 2017

Working Class Hero

Noen dager er travle og består av jobbing. I dag var en sånn dag. Ikke bare betalt jobbing, men frivillig jobbing. I mitt tilfelle betyr det trening av freshmeats, og selv om det var en jobb, så er det en morsom jobb. Freshmeats betyr nye folk på roller derby, og det er i grunnen bare gøy å trene dem. Men strikking blir det lite av da. Rett etter trening med freshmeat, var det scrimmage. Scrimmage betyr kamptrening på trening, liksom. Veldig gøy, som det meste av roller derby, men igjen, blir lite strikking av det. Så når jeg endelig har tid til å sette meg i sofaen, er dagen omtrent over og jeg har strikket omtrent to omganger på Hanneli-genseren i en pause på jobb. Ikke for at jeg klager over dagen, for en dag med så mye roller derby, er i grunnen en veldig god dag. Jeg har derimot ikke mye strikking å vise fram, men kan vise fram et par sokker jeg gjorde helt ferdig i helga, dvs. de ble ferdig strikket for omtrent tre uker siden og i helga festet jeg de siste trådene. Trådfesting kan ta lang tid. Noen ganger lengre tid enn det tar å strikke sokkene. Uansett, disse sokkene er omtrent like et par jeg strikket før jul. Det er gøy å strikke striper, for jeg ser framgangen så godt. Sokkene er strikket i Fabel på pinne 2,5mm og størrelsen er omtrent 38-39.

(Tittel: Working Class Hero - Green Day)


Some days are real busy and contains work, work, work. Today was a day like that. Not only paid work, but volunteer work. In my case that means coaching the freshmeats, and even if that is work, it's fun work. Freshmeats means new people training roller derby, and it's so much fun coaching them. But no time for knitting though. After freshmeat practice, there was scrimmage. Scrimmage means bout training at training. Very fun, which most roller derby related things are, but again, no time for knitting. So now after a long day, I finally hit the couch. I have knitted about two rows on my Hanneli-sweater during a break at work, but I'm not complaining since the day was full of roller derby. But I don't have that much knitting to show, but I can show a pair of socks I finished during the weekend. The knitting was done about three weeks ago, but the last weaving in of threads was done this weekend. Things like that can actually take longer than knitting the project. Anyway, these socks are pretty similar to another pair I knitted before Christmas. Stripes are fun! Feels like it goes faster too. I've used Fabel on needles 2,5 mm and the size is about 38-39.

(Title: Working Class Hero - Green Day)

No comments: