Friday, March 17, 2017

Lost

Noen ganger slår strikkedilla seg utslag i lite strikking. Hvordan i alle dager er det mulig? Jo, for man må jo planlegge neste prosjekt. Og det neste. Og det neste. Dessuten med en nettside som Ravelry... trenger jeg egentlig si noe mer? Det er så mange oppskrifter der, så mange prosjektsider, så mange forskjellige varianter av en oppskrift ... Jeg hadde egentlig bare tenkt å surfe litt etter en jakke, men det som ble litt surfing etter en jakke, ja, det ble et par timer inne på Ravelry. Tida går jammen fort, sier nå jeg bare. Det er lett å gå seg vill blant alle de fine prosjektene på Ravelry. Det tar en del av strikketida, det der. Planlegging og drømming av neste prosjekt tar plutselig en god del tid. Jeg har strikketøyet i fanget, men det har mest blitt tasting og klikking i kveld. Og jeg er en sånn person som planlegger prosjekter lenge før jeg egentlig har tid til å legge opp et nytt prosjekt. Også har jeg sannsynligvis gått gjennom den prosessen med å planlegge nytt prosjekt flere ganger før jeg har lagt opp til neste prosjekt også. Det er ikke så rart den lista over hva jeg skal strikke øker så innmari. Kveldens prosjekt er det samme som i går, siden det i grunnen fungerer mest som et lite teppe akkurat i kveld, Hanneli-genseren.

(Tittel: Lost - Avenged Sevenfold)


Sometimes my knitting madness actually contains very little knitting. How is that even possible? Yes, since sometimes you have to plan your next knitting project. And the next one. And the next one. And with a forum page called Ravelry ... Do I need to say more? So many patterns, so many project pages, so many variations of one pattern ... I really had plans just to check out a cardigan pattern, but what was supposed to be a short search for a cardigan, turned out to be some few hours searching Ravelry. Time flies, I'll tell you. It's easy to get lost among all the projects at Ravelry. Steals time from knitting time as well. But planning and dreaming about the next project takes time. I have my knitting in my lap, but mostly I've been surfing and clicking this evening. And I'm the kind of person who needs to plan projects some time before I actually can cast on. And normally I've been through that procedure several times before I actually cast on a new project. No wonder my wish list of next projects increases. Tonight's project is the same as yesterday, since right now it's more a small blanket than a knitting project, Hanneli-sweater.


(Title: Lost - Avenged Sevenfold)

1 comment:

Huldr said...

Kjenner meg igjen der, gitt! Men det er jo en viktig og koselig del av den kreative prosessen. God strikkehelg!