Thursday, January 31, 2019

I'm so Tired

Ja, det er jeg. Januar har jo vart en evighet. Og jeg hadde akkurat startet å tenke på vår, så kom det en haug med snø. Og kulde! Jeg fyrer i peisen. Har jeg nevnt at jeg elsker peis? Det er ikke så mye tid til  strikking, men noe blir det. Det er ikke det at jeg setter av tid til strikking, men heller det at jeg har med strikketøyet overalt og strikker når jeg har bittelitt tid. For tiden er det forelesninger to ganger i uka, og det er bra strikketid. Når strikker du? Fikk ferdig en Marius-genser i Drops Babyalpaca silk, dobbel tråd i str. L. Den ble veldig god og myk.

Oppsummering for januar:

8 prosjekter ferdigstilt, 3 gensere, 3 par sokker og 2 par votter. Til sammen har jeg strikket opp 1965 g  eller 7098,3 m, fra lageret mitt, og jeg har ikke kjøpt noe garn. Vil kalle det en bra måned.


(Tittel: I'm so Tired - Lauv, Troye Sivan)





Yes, I am. January has lasted like forever. And I had just started to dare to think about spring, and then the sky just threw tons of snow back at me. And the freezing cold! I'm so happy I have a fire place. I've been using it almost every day now. I don't have too much time to knit, but I get some knitting done just because I always carry my knitting with me and whenever I have a few minutes. Right now I attend lectures twice a week, and I always bring my knitting. When do you knit? I just finished a Marius sweater in Drops Baby alpaca silk using two threads in size L. It turned out really soft and nice.

January
I finished 8 projects - 3 sweaters, 3 pairs of socks and 2 pairs of mittens. All together 1965 g or 8098,3 m, from my stash, and I haven't bought any yarn this month. I would call that a good month.

(Title: I'm so Tired - Lauv, Troye Sivan)

1 comment:

Elisabeth said...

Kjempefin genser, og godt å få brukt litt garn :)