Thursday, January 17, 2019

Sweet but Psycho

Noen ganger hender det at jeg bommer på garnmengden. Ikke ofte, men noen ganger. Vanligvis trenger jeg ikke mer enn 50 g i bunnfargen til et par votter. Bare at disse vottene, Deathflake votter strikkes med flere masker enn vanlige Selbuvotter, og nøstet jeg fant i Finull var uten magebånd. Og jeg husket ikke om hadde brukt noe av nøstet. Men jeg strikket fort nok. For alle vet vel at garnet holder lengre om man strikker fortere? Det ble Deathflake votter uten at jeg måtte leite etter mer garn, som jeg sikkert ikke hadde hatt og dermed måtte ha dratt ut for å kjøpe garn. Og det gjør jeg jo ikke, siden jeg skal slanke garnlageret. Et massivt innhogg i garnlageret mitt, 71g ut av lageret.

(Tittel: Sweet but Psycho - Ava Max)




Sometimes I miscalculate the yardage. Not often, but sometimes. Normally I don't need more than 50 g in the main color for a pair of mittens. But these mittens, Deathflake mittens is knitted with more stitches in the round than normal Selbu mittens, and the Finull skein of yarn I found was without the label. And I just couldn't remember if I had used anything from the skein or not. But if I knit fast enough, I mean, everybody knows the yarn lasts longer if you knit fast enough, right? Well, I won this round of yarn chicken, so I guess I knitted fast enough. I finished the pair of Deathflake mittens without having to look for more yarn, which I'm pretty sure I didn't have and would have ended up buying yarn. And I'm not buying yarn. I'm destashing. A huge despising these mittens, 71 g out of my stash.

(Title: Sweet but Psycho - Ava Max)



1 comment:

Elisabeth said...

Det var stilige votter det :)