Saturday, January 26, 2019

High Hopes

Januar er snart over! En måned med nye forsetter, nye håp og nye planer. Hvordan går det, folkens? Holder nyttårsløftene fortsatt? Hvordan går det med strikk en farge i måneden, lagerfest, garnkjøpestopp og alt det derre der? Her ligger jeg faktisk ganske godt an. Jeg har ikke kjøpt garn enda. Jeg har gjort ferdig 7 prosjekter så langt. Alle er ikke blokket og tatt bilde av enda, men det kommer. Jeg har fortsatt oversikt over hva som har gått inn og ut av lageret mitt. Veldig mye greiere å holde rede på når det kun har gått noe ut. Klapp på skulderen til meg. Alt garnet mitt er riktignok ikke veid og lagt inn på Ravelry, men det ligger pent og ordentlig i to skap og ser fristende ut. Rydde i garnlageret gir meg alltid lyst til å legge opp til en hel haug med nye prosjekter. hittil har jeg vært flink og heller gjort ferdig prosjekter. Har selvfølgelig fortsatt en haug med prosjekter jeg må eller bør gjøre ferdig før jeg starter opp med nye. Gjenstår og se om jeg faktisk får alt ferdig før jeg starter med noe nytt. Men så langt, januar ligger an til å bli en god måned sånn strikkemessig sett.

Selbuvotter strikket i Finull. Veier ikke så mye, men fortsatt garn ut og ikke inn, og det gjør meg fornøyd. En annen ting som gjør meg fornøyd, er at jeg strikket en høyrevott og en venstrevott uten å måtte rekke opp en eneste maske. Hurra for det! (Men bør kanskje ikke juble for høyt, for da er jeg vel tilbake til å strikke to venstrevotter igjen ...)

(Tittel: High Hopes - Panic At The Disco)








January is almost over. A month with new resolutions, new hopes, new plans. How is it going, people? Do you keep up with your resolutions still? How is it going with one color a month, stash down, stop buying yarn and everything like that? I'm actually doing quite well. I haven't bought any yarn yet. I have finished 7 projects so far. Not all blocked and photographed yet, but I'll do that soon. I still have control over my yarn stash over in and out. A lot easier since I have only knitted up yarn and not bought any. Padding myself on my shoulder! All of my yarn is still not on Ravelry, but at least I put all my yarn in two cabinets where it looks great and tempting. Cleaning up in my yarn stash makes me want to cast on all the things, but so far I've been a good girl and finished up projects instead. I still have a lot of projects I need to finish up before I cast on anything new. Well, if I follow that, time will show. But so far, January is a good month knitting wise.

I finished a pair of Selbu mittens using Finull from Rauma. They don't weigh that much, but at least it is yarn from my stash and I didn't have to buy yarn. That makes me happy. Another thing that makes me happy, is the fact I didn't have to frog a stitch to knit the mittens. I just knitted one left mitten and one right mitten at the first try. (I probably shouldn't brag to much about it, all of a sudden I'm back to knitting two left mittens ...)

(Title: High Hopes - Panic At The Disco)

No comments: