Thursday, January 24, 2019

Girls Like You

Girls Like Me trenger en haug med ullgensere for å komme seg gjennom vinteren. Også meldte jeg meg på teststrikk av Gortenzia designet av AlKnita, og jeg fant passende garn i lageret mitt. Kanskje ikke så rart siden jeg har "litt" garn å velge mellom. Uansett, garnet er lammeull kjøpt på Strikkefestivalen i Fant i 2018. Ikke gammelt garn, med andre ord. Mønsteret er ikke sluppet enda, men anbefaler det når det kommer. Det er første gang jeg har prøvd denne typen ermer. Den er strikket ovenfra og ned, og med en litt annen type økninger ved raglan. Aner ikke helt hva det heter på norsk, men på engelsk er det saddle. Sitter i alle fall bra på, og mønsteret er velskrevet og går kjapt å strikke. Fornøyd med den første genseren til meg selv i 2019. Og lageret er redusert med 224 g.

(Tittel: Girls Like You - Maroon 5 feat. Cardi B)








Girls Like Me needs a pile of woolen sweater to get through winter. And I signed up to test knit Gortenzia designed by AlKnit, and I actually found some fitting yarn in my stash. Not that it was surprising considering the size of my stash. Anyway, the yarn is pure lambswool I bought at the knitting festival at Fanø, Denmark in 2018. Not from the oldest stash I have, in other words. The pattern isn't released yet, but I highly recommend it when it is. It's the first time I have tried saddle shoulders. The sweater is knitted top down, and I love the fit of it. The pattern is well-written and is quite a fast knit. I'm happy with the first sweater knit to myself in 2019. And my stash is reduced with 224 g.

(Girls Like You - Maroon 5 feat. Cardi B)

1 comment:

Elisabeth said...

Kjempefin genser, og fin farge til deg :)