Sunday, July 05, 2015

Knitting in public

Det er sommer, det er sol, det er varmt, virkelig varmt. Det er utrolig deilig. I dag er første dagen i lånt leilighet. For en leilighet! Jeg liker airbnb, merker jeg, fire soverom og to bad, to verandaer og en diger stue. Vi ser Liseberg og Gamla Ullevi fra verandaen. Det er virkelig å anbefale framfor et hotellrom. Nå kan vi sitte ute og slappe av, lage middag på kjøkkenet, ungene har tumleplass og eget rom. Alle har rom til å slappe av. Vi har vandret litt rundt i nabolaget og fant veien innom Trädgårdsforeningen. Minner litt om Botaniske hagen. Artig kunst, mange fine blomster og fontener til å løpe gjennom for avkjøling en varm sommerdag. Noen løp gjennom fontenen og jeg satt og strikket. Fikk startet på Let's Twist av Bittami i Elise-garnet jeg kjøpte hos Morgrethe. Det var lett å ta med i veska, og mønsteret har jeg på mobilen. Det er kun 5 cm igjen av lintoppen min også i tillegg til de korte ermene. I morgen tenker jeg det blir Liseberg i varmen. 




It's summer, it's sun, it's hot, real hot. It's lovely! Today is the first day in the rented appartement. And what an appartement! I like aribnb! Four bedrooms, two bathrooms, two verandas and a big living room. We can see Liseberg and Gamla Ullevi from the veranda. It's highly recommended instead of a hotel room. Now we can sit outside and relax, cook dinner in the kitchen, the kids have their own place and everybody has their own bedroom. It's room enough so everybody can have their space. We walked around the neighbourhood today, and we found Trädgårdsforeningen. It reminds me a bit of Botanical garden in Oslo. Fun art, a lots of beautiful flowers and fountains to run through to cool down on a hot summerday. Somebody ran through the fountain while I knitted. I started Let's Twist designed by Bittami in Elise yarn I bought at Morgrethe. It was easy to bring in my purse and the pattern is on my cell phone. It's only 5 cm left of my linnentop, and the short arms then. Tomorrow I think we're going to Liseberg in the heat. 

2 comments:

mimouna said...

Høres ut som en deilig start på ferien, kos dere videre! :)

amylin said...

Takk skal du ha!