Friday, July 03, 2015

Hot in the city

Sommer og når sommeren endelig kom, så ble det virkelig varmt også. Ikke for at jeg klager. Jeg elsker sol og varme. Spesielt når jeg kan tilbringe dagen på stranda. Heller ingen klaging når jeg kan sitte ute på verandaen med strikketøy og podcast mens sola fortsatt varmer og klokka er over ni. Og jo, jeg hadde planer om å strikke ferdig ermer på Rock the Lobster, men så fant jeg jo lin/bomullsgarn hos Morgrethe i går. Fristende med nye prosjekter! Tror kanskje jeg ble smittet av Grethe der. Jeg la i alle fall opp til en topp, helt enkel en. Den viste seg å være for stor, så nå har jeg startet ovenfra og ned i stedet. Planen er en helt enkel topp i glattstrikk med korte ermer. Garnet er Scarlett fra Permin og endte opp på pinne nr.3 mm. Ser på Littlebobbins podcast. 


Summer, and when the summer finally came, it turned really hot too. Not that I'm complaining. I love the sun and the warm weather. Specially when I can spend the whole day at the beach, like today. No complaints either when I can sit outisde on the veranda with knitting and a podcast when the sun is still warming and it's past nine. And yes, I did have plans finishing the arms of Rock the Lobster, but I bought some linnen/cotton yarn at Morgrethe yesterday. It's so tempting to start a new project. Maybe Morgrethe's habbit of starting new projects is contagious? I casted on to a summer top, a real simple one. It turned out too wide, so now I started top down instead. The plan is to knit a real simple stockinette stitch top with short sleeves. The yarn is Scarlett from Permin and I ended up using needles 3 mm. The podcast is Littlebobbins. 

1 comment:

mimouna said...

Plutselig ble det varmt, ja! Lin og bomull høres ut som et perfekt sommestrikketøy, kos deg! :D