Wednesday, July 01, 2015

Halfway


Halve året har gått, og tenkte jeg skulle ta en oppsummering av disse listene mine. Jeg har jo et par av dem, ;) 
1. Strikke 15 par sokker - allerede nådd og langt forbi. 
2. Strikke 15 gensere - Strikket 8 gensere/jakker så langt. Ligger godt an, siden jeg har en halvferdig genser på pinnene i tillegg. 
3. Lese 104 bøker - Har lest 55 bøker så langt i år, så ligger ganske så godt an der også. 
4. Strikke 104 prosjekter - Tja, har strikket 40 prosjekter så langt i år. Men det travleste halvåret er over, med studier, eksamensoppgaveskriving og mye jobb. Det neste halvåret inneholder fortsatt studier, men mindre jobbing. Jeg tror på at det skal gå. 
5. Strikke fra garnlageret - Ja, det gjør jeg i grunnen til mange av prosjektene mine, og selv om jeg har kjøpt garn i år, tror jeg fortsatt at jeg klarer å ende opp med mindre garnlager enn jeg startet året med. 
Så med andre ord ligger jeg i grunnen ganske godt an med målene mine. Målet om å trene hver dag er det dårligere med. Ble litt mye å gjøre dette halvåret, men jeg satser på det neste halvåret. Det er jeg i grunnen nødt til også, siden halvmaraton i Oslo og Tre-sjøers-løpet i Stavanger står på planen. Hvordan ligger du an halvveis i året? 
(Bildet er av den siste genseren jeg strikket ferdig, Wanderling i Pure Wools fra Pickles.) 
(Picture of my latest sweater Wanderling made in Pure Wool from Pickles.) 
Half the year has gone by already, and I feel like a summary of the year and my lists so far. I mean, I have some lists. ;) 
1. Knit 15 pairs of socks - done, and I have already knitted more than 15 paris. 
2. Knit 15 sweaters/jackets - So far I've knitted 8 jackets/sweaters. I feel I'm good here, and I have one more sweater on my needles and it's half done too. 
3. Read 104 books - so far I've read 55 books this year, so I think I'm going to make this goal as well. 
4. Knit 104 projects - Well, so far I've finished 40 projects and that's under what I should have. But this half year has been crazy busy with a lot to do, studying, writing my exam paper and a lot of work. The next half year I am also a student and have a job, but less job, so I feel I will have time to make it to 104 projects. I'm an optimist. 
5. Knit using my yarn stash - I do, even though I have bought yarn too, I still feel I'm going to end up with less stash at the end of the year than at the start of the year. At least I hope so. 
So to sum it up, I am on track keeping up with my goals. A goal that's not been that good is my training goal. I hope to change that the next months. I have too, since I'm signed up for running half marathon in Oslo and the Three lakes run in Stavanger. So how are you doing so far this year? 

No comments: