Thursday, July 09, 2015

Summer top

Det er nett på Stena Line. Det bare funker ikke sånn veldig bra. Det eneste det i grunnen funker til, er å bli irritert over at man har nett men ikke får fram noe som helst på nettet. På den annen side så ble det lest og strikket mer uten nett. Lintoppen min i Scarlett er ferdig. Den har allerede vært i bruk. Planen var å ta et fint bilde på soldekk i går. Det utgikk siden det regnet i bøtter og blåste mer enn nok. Blogging utgikk i går pga tregt nett. Jeg vet ikke hvor mye toppen veier, men et sted mellom 200 og 250 g, siden jeg har igjen en god del garn av det femte nøstet mitt. Toppen er strikket på 3,25 mm pinner. Jeg la opp 108 masker i halsen og strikket to riller. Strikket omtrent 5 omganger glattstrikk etter det før jeg startet på raglanøkningen. Delte inn slik at jeg hadde 15 m til hvert erme og 39 masker til forstykke og bakstykke. Jeg økte annen hver omgang til jeg hadde omtrent 190 masker på bolen til sammen. Strikket til ønsket lengde og avsluttet med to riller. Ermene strikket jeg med forkorta rader, først to omganger rundt hele ermet, så forkorta rader med 10 masker mindre på hver side, så 3 masker og en gang til med 3 masker før jeg strikket en omgang rundt på hele ermet. Avsluttet med to riller der også. Veldig fornøyd med den, og foreløpig virker garnet også veldig godt og mykt. Jeg har også fått ferdig Let's Twist fra Bittami i Elise-garn. Vet ikke hvor mye jeg har brukt, men har en god del igjen av garnet her også. 




It's wifi onboard Stena Line. It jsut doesn't work that well. The only function is to make you mad over being online but not getting anything from the net. On the other hand I read more and had more time to knit. My linnen top in Scarlett is finished. I already used it. I like it. The plan was to take a nice outdoor picture on deck yesterday. That was before the rain started pouring down and then there was the wind. Blogging didn't happen yesterday, due to wifi that didn't work. I don't know how much the top weighs, but some place between 200 and 250 g. It's knitted on 3,25 mm needles. I also finished the Let's Twist dishcloth by Bittami. 

No comments: