Thursday, January 31, 2013

Baby it's cold outside

Det er fortsatt vinter og kaldt! Det betyr at det fortsatt er behov for ull, spesielt for nye, små babyer! Dette teppet er strikket i Merinolammeuld fra Askeladden. Jeg byttet til meg litt på en byttekveld og alt det garnet gikk med i dette teppet. Kanten rundt er heklet med Malsen og Mor. Det går fort å hekle tepper, men det som tar tid er å sy dem sammen. Det er en fryktelig kjedelig jobb. Jeg hadde store planer om å hekle sammen dette teppet, men det er noe med at det er heklet av restegarn. Det var rett og slett ikke garn til å hekle sammen lappene. Men en gang ... da ska jeg hekle teppe og hekle sammen lappene. Teppet måler 90x80 cm.




It's still winter and cold. It means it's still a need for warm wool, specially with new, small babies. This blanket is crocheted in Merino wool from Askeladden. I swapped it during the swap meeting earlier this year, and all the yarn went into making this blanket. It's fast to crochet the blanket, but it takes time to sew the squares together. It's such a boring job! I had big plans to crochet the blanket together, but I didn't have enough yarn to do that. But someday I'm going to crochet a blanket together. The blanket is 90x80 cm. 


Januar oppsummert. Jeg har fått en bra strikkestart på året. Har strikket ferdig 9 prosjekter denne måneden. Ikke verst! Dessuten har jeg klart å holde meg unna garnkjøp, så lageret har definitivt minket. Nå er det bare å fortsette med samme tempo i februar. Jeg fikk ikke lagt inn alle bildene fra januar, siden noen av bildene av en eller annen årsak ikke lå inne. Min første kollasje, og jeg tror kanskje jeg trenger et kurs i bildelagring på Mac, Picasa og iPhoto. Tror nå at jeg har alle bildene lagret tre ganger. Jeg har også designet mitt første mønster ever og skrevet det ned. Ganske stolt av det også!

Summing up January; I've got a great knitting start of the year. During January I've knitted and finished 9 projects. Not bad at all! I even stayed out of buying yarn, so my stash has definitely decreased. Now I just have to keep it up in February. My first collage, but I could'n find some of the project pictures and I have no idea why. I think I need some help with storing pictures on a Mac, Picasa and iPhoto. I think I have saved all my pictures about three times. In January I also designed and wrote down my first design ever. I'm a bit proud of that too. 

1 comment:

Siddis back home said...

Så mye flott du har strikket, herlig å få prøve noe nytt og følelsen av å mestre nye ting... ha en fin kveld hos deg!