Saturday, January 05, 2013

My Obsession

Jeg hadde ikke tenkt at det skulle bli en besettelse, men innser etter to tunikaer, 13 vinkartongetuier, tre luer og nå er den tredje genseren ferdig at det kanskje er en liten besettelse. Og ja, jeg snakker om Marius her. Tror i grunnen hele landet har litt Marius-dilla. Har sett sengetøy, kopper, reflekser, håndklær og det meste med Mariusmønster på. Jeg må innrømme at jeg liker Marius, og jeg har innsett at jeg liker tradisjonelle norske mønstre. Har jo et par sokker med Marius på pinnene, og jeg regner med at de blir ferdige til i morgen. Tilbake til genseren, denne er som de to andre genserne, strikket i Drops alpakka. Det er litt andre farger på den, mer duse farger. Jeg liker veldig godt denne fargekombinasjonen også. Jeg leker også med tanken på å forandre bittelitt på selve Mariusmønsteret og strikke en genser til meg selv.



I didn't imagine it was going to be an obsession, but after two tunics, 13 wine cartoon boxes, three hats and now the third sweater is done, it might be a small obsession. And yes, I'm talking about Marius. I think most of the country has a bit of an obsession with Marius. I have observed bed linens, cups and towels with Marius on. I have to admit I like Marius, and I've realized I like traditional Norwegian patterns. I have a pair of socks with Marius on the needles too, and they might be done by tomorrow. Back to the sweater, this one is as the two before, knitted in Drops alpaca. It's a bit of different colors on this one, a bit darker and not that bright. I like the color combination. I'm also playing with the thought of knitting myself one Marius but a slightly difference on the pattern. 

4 comments:

Silje sin blogg said...

Kjempe fin genser! Fargene ble liksom så myke sammen! Den er helt sikkert god!
Jeg har også dilla.. Nå har jeg alt det du nevnte i marius, samt badehåndkler;)
Driver selv på mariusgenser til samboeren. Og har en til meg litt på vent;)
Venter allerede på neste prosjekt;)

Hanne said...

Godt å se at det er flere som er på mariuskjøret. Jeg elsker virkelig dette mønsteret. Planen er å strikke en marius med rund sal til meg selv i løpet av året. Har bestemt meg for farger og alt. Gensere du har strikket ble kjempe fin, og den er nok super deilig. Holder på med en jakke i samme garn til meg selv og jeg elsker den allerede selv om kun arm nummer en er ferdig.

fredagsmasker said...

Blir heller aldri lei mariusmønsteret. Veldig fin versjon!

Lisbeth said...

Jeg lider vel av samme dille jeg... Men det er et herlig mønster da!